השוק

טסלה עושה היסטוריה בהישג ענק ומצטרפת לגוגל ואמזון

אחרי דו"חות רבעוניים פנומנליים, טסלה רושמת זינוק נוסף במניה שמביא את החברה של מאסק להישג נחשק, שמגיעה יחד עם שבירת שיאים של גוגל ואמזון, ומאסק? הוא ממשיך לצבור פערי עתק על בזוס
שירה יום טוב | 
אילון מאסק (צילום פייסבוק/ אילון מאסק, unsplash edit ice)
מניית טסלה זינקה ביממה האחרונה ב-12.66%, ובכך השלימה את התהליך שנצפה לה בתקופה האחרונה - חציית רף ערך השוק בשווי טריליון דולר. בכך הצטרפה טסלה למועדון הטריליון כשלצידה השמות הגדולים ביותר בשוק, בשליטה טכנולוגית מוחלטת כמעט, וכל זה בזמן שהיא רושמת שיא על תקופת הזמן הקצרה בה עשתה את הדרך אל שווי השוק הנחשק 1T.
רק בשבת רשמה טסלה את הצמיחה המשמעותית האחרונה שלה שהביאה אותה לשווי של 910 מיליארד, ואת בעל המניות הגדול בחברה והמנכ"ל, אילון מאסק לשווי שוק של 250 מיליארד דולר. מאזק שווה היום לפי מגזין פורבס 255 מיליארד דולר אחר עליה של 11.13% בהונו. בכך הוא פותח עוד פער על עשיר העולם הקודם וסגנו כיום - ג'ף בזוס שהונו עומד נכון לשעות הבוקר (שלישי), 193.3 מיליארד דולרים. 
מאסק ציין את ההישג האדיר וצייץ בטוויטר, "Wild $T1mes!", ונכון לכתיבת שורות אלו זכה למאות אלפי מעורבויות בפוסט. מניית טסלה נסחרת כעת בשער של 1,024.86 דולר, אחרי פתיחה קודמת של 950 דולר. 
 
אחת ההתרחשויות שכנראה תרמו לקפיצה של טסלה היא עסקת הענק שדווחה אתמול כשחברת השכרת הרכב הרץ הודיעה כי הזמינה לא פחות מ-100 אלף כלי רכב של טסלה לצי שלה, כצעד ראשון של ענקית ההשכרה להעביר את צי הרכבים שלה לחשמל. שווי העסקה מוערך בלפחות 4.4 מיליארד דולר, כאשר מחירו של מודל 3 סדאן מתחיל ב-44 אלף דולר.
בשבוע שעבר פרסמה טסלה את הדו"חות לרבעון השלישי לשנה זו, והציגה הכנסות שיא רבעון חמישי ברציפות בתקופה שבין יולי עד ספטמבר, כתוצאה מהצטברות ייצור במפעל הסיני שלה. הכנסות ברבעון השלישי עלו ל-13.76 מיליארד דולר לעומת 8.77 מיליארד דולר בשנה הקודמת. הרווח הגולמי לרכב של טסלה, ללא אשראי סביבתי, עלה ל-28.8%, לעומת 25.8% ברבעון הקודם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה