השוק

קרב המיליארדרים: "אמזון מפריעה כדי להסתיר את כישלונה"

מסמך חדש שהגישה חברת החלל של אילון מאסק בתגובה לדרישה של אמזון לעצור את התרחבות שירות האינטרנט הלווייני שלה חושף התנהלות בעייתית מצד החברה של ג'ף בזוס
יאיר מור | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
מסירים את הכפפות: SpaceX, חברת החלל של אילון מאסק, תוקפת את אמזון ללא מעצורים במסמך חדש שהגישה השבוע לנציבות התקשורת הפדרלית (FCC) בארה"ב – המקבילה למשרד התקשורת. המסמך הוגש בתגובה לדרישה של Kuiper Systems, חברת שירותי הלוויינים של מייסד אמזון, למנוע מ-SpaceX לקבל רישיון לפרוש מערך ענק של 30,000 לוויינים לאספקת שירות האינטרנט שלה, Starlink, בנוסף ל-12,000 לוויינים שכבר קיבלו אישור.
בדרישה של אמזון נטען כי אסור לאשר את בקשת הרישיון של SpaceX, שכן היא "בלתי מושלמת" וכוללת סתירות פנימיות, שכן היא "מציעה שתי תצורות שונות לכמעט 30,000 הלוויינים ממערכת הדור השני שלה, שכל אחת מהן מסדרת את הלווינים הללו לאורך חישובי מסלול שונים מאוד".
בתגובה תקפה SpaceX את Kuiper Systems וחברת האם שלה, אמזון. לדבריה, הדרישה שהגישה החברה היא "טקטיקת עיכוב" שמטרתה "להפריע למתחרות כדי לפצות על כשלונה של אמזון להתקדם בעצמה". היא הוסיפה כי "ההיסטוריה של אמזון מלאה שפע של דוגמאות לכך שכאשר היא משתרכת מאחורי מתחרות, היא לא בוחלת בניצול תהליכים רגולטוריים כדי ליצור מכשולים המתוכננים לעכב את המתחרות מלהקדים את אמזון עוד יותר".
כדי להבהיר עד כמה אמזון "משתרכת מאחור", ציינו ב-SpaceX כי ביוני 2020 דרשה הנציבות מ-Kuiper הבהרה לגבי התוכניות שהגישה, שאכן לא היו שלמות לדעת הנציבות. "בעוד שאמזון לא הגישה שום מסמך לנציבות העונה על התנאים הללו ברישיונה שלה מזה קרוב ל-400 ימים, לקח לה רק ארבעה ימים להתנגד למערכת הדור הבא של לווייני SpaceX", סיכמו אנשיו של מאסק בציניות, והוסיפו כי מעבר לכך, בזמן שאת תשובתם לשאלות הנציבות מעכבים באמזון מזה 15 חודשים, התנגדויות לתוכניות של SpaceX מוגשות על ידם בממוצע כל 16 ימים. ואם זה לא מספיק, אנשי חברת אמזון נפגשו לפי המסמך עם הנציבות לא פחות מ-15 פעמים בשנה האחרונה – אך אף אחת מהפגישות הללו לא עסקו במערכת של Kuiper, אלא בניסיונות לשכנע את הנציבות לעצור את התקדמות Starlink.
לדברי SpaceX, "על הנציבות להכיר במהלך הזה כטקטיקת ההרס שהוא, לדחות את בקשת אמזון, ולהוציא במהירות את התיקון לתגובות הציבור" – מה שאסור לפי הנוהל עד להחלטה בנושא ההתנגדות של אמזון.
בתשובה לגוף הטענות של אמזון, ציינה SpaceX כי שתי התצורות בבקשה שלה מפורטות מאוד ובסך הכל מיועדות לאפשר לנציבות ולציבור להביע את דעתם בנוגע ולקבוע איזו מהן משרתת את האינטרסים של כל הצדדים באופן המיטבי. כזכור, שירות Starlink כבר מפעיל היום פיילוט עם יותר מ-100,000 משתמשים ו-1,700 לוויינים, בעוד Kuiper לא תתחיל לשגר לוויינים לפני 2023.
מעניין במיוחד לציין כי ההתנגדות של אמזון סותרת לכאורה את דבריו של המייסד, ג'ף בזוס, באירוע לציון 50 שנה לנחיתה על הירח שנערך ב-2019. בזמנו אמר בזוס כי "מה שמאט את הדברים (כלומר את החזרה לירח) הוא תהליך ההשגה (של הרישיונות) – הוא הפך לצוואר בקבוק גדול יותר מאשר (פיתוח) הטכנולוגיה עצמה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה