השוק

אמזון הופכת לענקית בתחום נוסף ומאוד לא צפוי

החברה שהתחילה את דרכה כחנות ספרים אינטרנטית והשתלטה לחלוטין על תחום הקניות ברשת הולכת ומשתלטת עתה על תחום נוסף – פשוט כי לא כדאי לה לשלם עליו לאחרים
יאיר מור | 
אמזון (צילום bixbay)
האם אמזון בדרך למהפיכה בתחום נוסף? לפי דו"ח חדש, החברה מגבירה במהירות את פעילותה בתחום הטיסות, כך עולה ממידע שנאסף ממנועי מעקב טיסות ומהודעות של החברה עצמה ומקורות נוספים.
נכון לאוגוסט, הפעילה אמזון מדי יום כ-164 טיסות בממוצע בארה"ב על ידי חטיבת התעופה שלה, Amazon Air, ובנוסף בין 20 ל-30 טיסות של חברות תעופה אחרות בארה"ב מדי יום מופעלות עבור ענקית המסחר. כל הטיסות, כמובן, הן טיסות מטען בלבד, כדי להעביר מוצרים שנרכשו באמזון מהמחסנים לאזור בו נמצאים הלקוחות.
כותב הדו"ח, פרופ' ג'וזף שוויטרמן ממוסד צ'אדיק באוניברסיטת דה-פול, מציין כי מאז תחילת מגיפת הקורונה הגדילה אמזון משמעותית את פעילותה בתחום המשלוחים המוטסים. זאת מאחר שסגירת חנויות פיזיות יצרה עומס חסר תקדים של הזמנות מהאתר שלה, ומכיוון שהיא מבטיחה משלוחים מהירים של 24 או 48 שעות ברחבי ארה"ב היא חייבת להשתמש במטוסים כדי לבצע את החלק הראשון.
התוצאה, לפי הדו"ח, היא שרק במחצית השנה האחרונה התרחבה פעילות הטיסות של אמזון ב-17% והוסיפה 7 נמלי תעופה לרשימת היעדים, ועתה היא פעילה ב-42 נמלים, שנמצאים במרחק של נסיעת משאית קצרה יחסית של עד 160 ק"מ מ-70% מאוכלוסיית ארה"ב. לחברה מחסן עצום בשטח של 65,000 מ"ר בנמל התעופה של סן ברנרדינו ליד לוס אנג'לס בקליפורניה, ובחודש האחרון נפתח מחסן ענק אף יותר, בשטח של 74,300 מ"ר, בסינסינטי שבאוהיו, שאמור להעסיק בסופו של דבר כ-2,000 עובדים שיפרקו ויעמיסו 200 טיסות מטען מדי יום.
כדי לתחזק את כמות הטיסות הזו, היתה אמזון צריכה לשכור בליסינג 20 מטוסי בואינג 767 חדשים, ועתה היא מחזיקה צי של 73 מטוסים – רק לשם השוואה, לאל-על, חברת תעופה לאומית שטסה לכל העולם ולא רק בתוך צפון אמריקה, יש רק 45 מטוסים. מצד שני, לפי הדו"ח אמזון החלה להציע שירותי משלוחים עבור חברות אחרות, בתחרות ישירה מול FedEx ו-UPS, שלהן יש 468 ו-283 מטוסים, בהתאמה.
שוויטרמן צופה כי אמזון תתרחב בקרוב גם לאירופה, ותקים את מרכז המשלוחים האווירי שלה בעיר הגרמנית לייפציג.
טיסות משלוחים אינן התחום הראשון שאמזון נכנסת אליו בשל מה שנראה כמו אילוצים והופכת למעצמה: החברה, שהחלה את דרכה כחנות ספרים באינטרנט, כבר מצאה את עצמה הופכת לספקית שירותי הענן הגדולה בעולם רק מכיוון שלא מצאה ספקית שתוכל לעמוד בעומס שכמות הגולשים האדירה באתר דרשה. היא הקימה את חטיבת AWS, וזו עקפה את ענקיות שירותי המחשוב מיקרוסופט וגוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה