השוק

בנק לאומי במגעים למכור את הפעילות בארה"ב במיליארד דולר

הבנק מאשר היום את הפרסומים בכלי התקשורת האמריקאים כי הוא מנהל מגעים למכירת מלוא החזקותיו בפעילות האמריקאית שהביאה אותו לתשלום קנס ענק לרשויות בארה"ב
ניצן כהן | 
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, pixabay)
בנק לאומי מאשר את הפרסומים בכלי התקשורת האמריקאים כי הוא מנהל מגעים למכירת מלוא פעילותו בארה"ב. הבנק קיבל לא מכבר החלטה אסטרטגית והיא לפעול למכירת הזרוע האמריקאית ולהמשיך לספק ללקוחות הבנק את השירותים האלה באמצעות שיתופי פעולה עם בנקים מקומיים.
על פי הפרסומים בארה"ב המגעים מתנהלים עם ואלי נשיונל בנק מניו ג'רזי כשהבנק דורש בעבור הפעילות האמריקאית מיליארד דולר.
יש לציין כי ההחלטה למכור את הפעילות בארה"ב נפלה עוד בשנת 2018 כשהבנק ספג קנס ענק של 270 מיליון דולר וזאת בטענה כי הבנק סייע לאזרחים אמריקאים לחמוק מתשלומי מס, עבירה בלתי נסלחת במונחים אמריקאים.
הבנק שכר בשנת 2018 יועצים שאמורים היו לאתר עבורו רוכשים פוטנציאלים ולבסוף בחודש מאי האחרון הודיע כי הוא פועל למכירת חלק מהפעילות או להנפקת הפעילות באחת הבורסות, מה שיקל על לאומי "להיפטר" מיתרת החזקותיו בפעילות האמריקאית.
בלאומי ימשיכו להעניק שירות בארה"ב אולם השירות הזה יתבצע באמצעות שיתופי פעולה עם בנקים מקומיים מה ש"יגלגל" את האחריות המשפטית על השותף המקומי וזאת בתמורה לחלוקת רווחים מהפעילות שתיווצר על ידי לאומי.
לא ברור כלל ועיקר כי הפעילות האמריקאית תימכר בסופו של דבר, זאת בשל העובדה כי לזרוע האמריקאית של הבנק יש פעילות לא רעה, טראומטית, אבל לא רעה כלל ועיקר ולכן נראה כי הנכונות של הבנק להתפשר על המחיר היא לא גבוהה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה