השוק

בזוס דורש לעצור פרויקט של מאסק, מה הייתה התגובה?

אמזון, דורשת מרשות התקשורת הפדרלית לדחות את התכניות של האיש השני בעושרו בעולם לדור הבא של סטארלינק, חברת הלווין הצומחת של מייסד טסלה, שהגיב בטוויטר: "מסתבר שבזוס פרש על מנת להמשיך במשרה מלאה ולהגיש תביעות נגד SpaceX"
כפיר אדר | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס (צילום ויקיפדיה, freepik, פייסבוק/ג'ף בזוס)
האם ג'ף בזוס מנסה שוב לחבל בעסקאות של אילון מאסק, האיש שצמוד אליו בפסגת רשימת עשירי העולם? רשות התקשורת הפדרלית קיבלה פנייה מאמזון, שדורשת לדחות את התכניות של ספייס X לדור הבא של סטארלינק, חברת הלווין הצומחת של מייסד טסלה.
חברת פס רחב הלוויין של אמזון עצמה, Kuiper Systems, טוענת שההצעות של SpaceX לדור השני של סטארלינק רחבות וספקולטיביות מדי, ושוברות את חוקי ה-FCC. אמזון למעשה מבקשת מהרשות לעצור את תוכנית SpaceX לפיתוח רשת Starlink מהדור השני, בטענה שהיא מפרה את חוקי הרגולטור על פריסת לוויין.
מכתב המחאה של אמזון מגיע כשהחברה מפתחת מערכת אינטרנט לוויין משלה בשם Project Kuiper, שטרם המריאה. Starlink, לעומת זאת, משרתת כבר 100,000 משתמשים ברחבי העולם באמצעות 1,700 לוויינים במסלול. הרשת מספקת כרגע מהירויות הורדה מ- 50 Mbps עד 150 Mbps ומעלה. אבל כדי לשפר את הכיסוי ולשדרג את מהירויות, SpaceX מבקשת אישור FCC להפעיל רשת דור שני של Starlink הכוללת כמעט 30,000 לוויינים.
אמזון טוענת שהתוכנית רחבה וספקולטיבית מדי, ובכך מפרה את חוקי ה-FCC בנושא הגשת בקשות לפריסת לוויין. ענקית המסחר האלקטרוני מציינת כי האפליקציה של SpaceX לרשת הדור השני מבקשת אישור לא רק לאחת, אלא שתי תצורות ליישור 30,000 לווייני Starlink.
SpaceX מתכוונת להשתמש בתצורה אחת בלבד במהלך הפריסה בפועל. יישום ה- FCC של החברה מציין גם כי התצורה השנייה המוצעת נועדה לשמש גיבוי. עם זאת, אמזון אינה משולבת עם ההצדקות. "הגישה הרומנטית של SpaceX להגיש בקשה לשתי תצורות הדדיות זו את זו מנוגדת הן לכללי הנציבות והן למדיניות הציבורית ואנו קוראים לוועדה לדחות את התיקון", גורסת אמזון במכתב. "כללי הנציבות דורשים מ-SpaceX להסדיר את פרטי התיקון המוצע לפני הגשת בקשתה - לא לאחר מכן".
"רישיונות פוטנציאליים אחרים בוודאי יראו את היתרון במיקסום האופציות שלהם על ידי תיאור תצורות מרובות ביישומי הרישיון שלהם", מוסיפה אמזון. "על הוועדה להימנע מתוצאה זו על ידי התעקשות ש-SpaceX תדבק במסגרת המסודרת היטב לפי חלק 25 - כלומר, כי רישיונות יגישו בקשה למערכת אחת".
SpaceX לא הגיבה מיד לבקשה להערה. עם זאת, החברה סיפקה שתי תצורות, זאת משום שהראשונה מסתמכת על כלי השיט שעדיין לא נמצא בפיתוח כדי לספק את לווייני Starlink. התצורה השנייה מקיפה על רקטות קיימות של פלקון 9 הניתנות לשימוש חוזר. "בכל אחת מהתצורות, מערכת ה- Gen2 המתוקנת תייעל את השירות ללקוחות עוד יותר ותענה על הביקוש לשירותי פס רחב ברוחב פס גבוה במיוחד, במיוחד באזורים לא מרוכזים ובלתי שומרים, כל זאת תוך שימוש מעט פחות לוויינים", השיבה SpaceX.
 
המכתב מגיע זמן קצר לאחר שמנכ"ל אמזון לשעבר ג'ף בזוס גינה את נאס"א על ​​כך שנתנה ל-SpaceX חוזה לנחיתת ירח על חשבון חברת הטיסה לחלל שלו, Blue Origin. אילון מאסק אגב לא נשאר חייב והגיב בטוויטר שלו על הידיעה שפורסמה, כאשר צייץ על כך: "מסתבר שבזוס פרש על מנת להמשיך במשרה מלאה ולהגיש תביעות נגד SpaceX".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה