השוק

אמזון לא עמדה בתחזיות הרבעון השני, המניה התרסקה

על אף ששוב חצתה את רף 100 מיליארד הדולר בהכנסות, ענקית הסחר המקוון דיווחה על החמצת הכנסות ראשונה מזה שלוש שנים וסיפקה נתונים לא מרשימים כל כך, כאשר גם התחזיות לרבעון השלישי לא מזהירות, במסחר המוקדם בבורסה ירדה המניה ב-7%
כפיר אדר | 
אמזון (צילום Unsplash)
מניית אמזון ירדה הבוקר (חמישי) בלמעלה מ-7% במסחר המוקדם לאחר שהחברה דיווחה על החמצה בתחזיות ההכנסות לראשונה מזה שלוש שנים בדוח הרבעון השני של 2021 ונתנה תחזיות חלשות גם רבעון השלישי.
הרווח למניה ברבעון החולף עמד על 15.12 דולר מול 12.30 דולר למניה, על פי האנליסטים, ההכנסות עמדו על 113.08 מיליארד דולר מול 115.2 מיליארד דולר והכנסות אמזון גדלו ב-27% משנה לשנה ל -113.08 מיליארד דולר. זו האטה משמעותית מהרבעון השני של 2020, כאשר המכירות זינקו ב-41% משנה לשנה.
בשיחה עם כתבים, האשים סמנכ"ל הכספים של אמזון, בריאן אולבסבסקי, את ההשוואות הקשות משנה לשנה לעסקיה במהלך הסגרים שנגמרו כתוצאה מהקורונה. באמצע מאי בשנה שעברה, אמזון ראתה את קצב הצמיחה בין 35% ל-45%", אמר. "אנחנו מתחילים לעקוף את זה ולכן אתה רואה שחלק מקצב הצמיחה יורד". עוד הוסיף כי אמזון צופה כי הצמיחה האיטית יותר תימשך גם ברבעונים הקרובים.
ברבעון השלישי אמרה אמזון כי היא מצפה לרשום מכירות בין 106 ל-112 מיליארד דולר, מה שמייצג צמיחה של 10% עד 16% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. זה הרבה מתחת להערכות הקונצנזוס של 119.2 מיליארד דולר. ההנחיה מתריעה מפני אזהרות דומות מצד פייסבוק ואפל, שאמרו ברווחים הרבעוניים בתחילת השבוע כי שיעורי צמיחת ההכנסות יאטו לעומת שיאי המגיפה.
אמזון מסרה כי הרווח התפעולי שלה ברבעון השלישי ינוע בטווח של 2.5 מיליארד דולר עד 6 מיליארד דולר, פער רחב במיוחד. זה עדיין ירידה מהעלויות של 6.2 מיליארד דולר שנגרמו כתוצאה מאמצעי בטיחות הקורונה ברבעון השלישי של 2020. 
הרבעון ביוני משקף את הרבעון המלא האחרון של כהונתו של ג'ף בזוס כמנכ"ל. ב-5 ביולי מסר בזוס את תפקיד המנכ"ל לאנדי ג'סי, שהוביל בעבר את AWS. בזוס הוא כיום יו"ר בפועל. כמו בזוס, שלא השתתף בשיחת רווחים מאז 2009, ג'סי נעדר משיחת הוועידה של יום חמישי בערב. בהצהרה, ג'סי הודה לעובדי אמזון על עבודתם במהלך מגיפת הקורונה, והוסיף, "אני נרגש מאוד לעבוד איתכם בזמן שאנו ממציאים ובונים לעתיד".
אמזון שירותי אינטרנט הגדילה את הכנסותיה ב -37% ברבעון השני, גידול מהיר יותר מ-32% ברבעון הקודם. הכנסות AWS הסתכמו ברבעון ב -14.81 מיליארד דולר, עולות על האומדן של האנליסטים על 14.20 מיליארד דולר. מספר העובדים של אמזון ממשיך להתנפח. בסוף הרבעון השלישי העסיקה אמזון 1.33 מיליון עובדים ברחבי העולם, עלייה של 52% משנה לשנה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה