השוק

בזוס בראיון אחרון לקראת ההמראה לחלל: "אין תחרות עם ברנסון"

מייסד אמזון שיהיה המיליארדר השני להגיע לחלל, עם מעבורת שפרד של חברת Blue Origin שבבעלותו התראיין וטען: "אני לא יכול לחכות לראות מה זה יעשה לי, אנחנו צריכים להתמקד עכשיו ובעתיד"
כפיר אדר | 
ג'ף בזוס בדרך לחלל (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס)
מייסד אמזון ג'ף בזוס יעשה היסטוריה פרטית מבחינתו כאשר מחר (שלישי) ימריא לחלל בספינת החלל המסחרית שפיתחה חברת Blue Origin, חברת החלל הפרטית שלו. יהיה זה השיגור הצוותי הראשון של רקטת שפרד החדשה, ואם תצליח להגיע ליעד, בזוס יעשה צעד ענק בדרך להשתתפות בשוק הטיסות עם צוות אזרחי, אבל עדיין יהיה שני למיליארדר ריצ'ארד ברנסון שהיה המיליארדר הראשון לטוס לחלל.
בזוס אמר בראיון האחרון 24 שעות לקראת ההמראה כי הוא וצוותו: "נרגשים להפליא, אני לא יכול לחכות לראות איך זה הולך להיות. אנשים שנכנסים לחלל אומרים שהם חוזרים השתנו, אני לא יכול לחכות לראות מה זה יעשה לי".
לבזוס יצטרף נוסע אחד העומד להיות האדם המבוגר ביותר שיגיע לחלל ואחר שיהיה הצעיר ביותר. וולי פונק, בת 82, היא טייסת ניסוי לשעבר שהייתה אחת מנשות מרקורי 13 שעברו הכשרה בשנות השישים כדי להוכיח שנשים יכולות לעמוד בסטנדרטים של נאס"א לחיל האסטרונאוטים שלה. בגיל 18 המתבגר ההולנדי אוליבר דאמן יכול להיות האסטרונאוט הצעיר ביותר. ואיחוד הצוות לארבעה אנשים הוא אחיו של בזוס, מארק.
בזוס שיבח את פאנק, 82, באומרו שהיא יכולה "עדיין לעלות על כל הגברים". דאמן אמר כי הוא לא מאמין לקראת שיגור החלל, והוסיף כי כל הצוות עבר הדמיות טיסה מרובות כדי להתכונן לנסיעה. כשנשאל על ברנסון, בזוס אמר: "זו לא תחרות".
"מדובר בבניית דרך לחלל, כדי שהדורות הבאים יוכלו לעשות דברים מדהימים בחלל", אמר בתגובה למבקרים בזוס והוסיף: "כמובן, אנשים יגידו 'תראה שיש לנו כל כך הרבה בעיות כאן על כדור הארץ', והם צודקים - אנחנו צריכים לעשות את שניהם. אנחנו צריכים להתמקד עכשיו ובעתיד".
ההשקה היא צעד חשוב עבור חברת Blue Origin, שמבצעת בנקאות בשוק עתידי של גיחות במחירים גבוהים לחלל. היא מקווה להתחיל טיסות מבצעיות עם נוסעים משלמים בזמן הקרוב, ובעוד שהחברה לא הודיעה על מחיר כרטיסים בודדים, הם צפויים לעלות כמה מאות אלפי דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה