השוק

ג'ף בזוס העניק תרומת ענק, רגע לפני השיגור ההיסטורי לחלל

בעוד יומיים בלבד ימריא מייסד אמזון עם החללית של 'בלו אוריג'ין' למשימת החלל ועוד לפני השיגור, האיש העשיר בעולם העניק 200 מיליון דולר למוזיאון 'סמית'סוניאן', בתרומה הכי גדולה לה זכה מאז 1846
כפיר אדר |  2
ג'ף בזוס (צילום אינסטגרם/ג'ף בזוס, pexels)
יומיים בלבד לפני שימריא לחלל במסגרת המשימה ההיסטורית של חברת 'בלו אוריג'ין' שבבעלותו, האיש העשיר בעולם ומייסד אמזון, ג'ף בזוס יתרום למוזיאון סמית'סוניאן סכום עתק של 200 מיליון דולר, המתנה הגדולה ביותר שקיבל המוסד מאז הקמתו בשנת 1846.
חלק של 70 מיליון דולר מהסכום יועבר לשיפוץ מוזיאון האוויר והחלל הלאומי ו-130 מיליון דולר נוספים ישמשו להשקת מרכז חינוך חדש. המוזיאון מסר כי תרומת מייסד אמזון וחברת טיסות החלל Blue Origin תסייע גם לאפשר שינוי טכנולוגי של הגלריות והמרחבים הציבוריים של המוזיאון.
"הסקרנות המוקדמת של ג'ף בנוגע לחקר החלל סייעה לעורר אותו לחשוב בגדול ולנהוג באומץ, וכתוצאה מכך מילא תפקיד מכריע בהרחבת האינטרנט", אמר סטיב קייס, יו"ר מועצת המנהלים של סמית'סוניאן ומייסד אמריקה און ליין. "אנו שמחים על כך שג'ף מתחייב בכך לעזור לנו להרחיב את טווח ההגעה וההשפעה של הסמית'סוניאן, כאשר אנו מבקשים לעורר את הדור הבא של מדענים, אסטרונאוטים, מהנדסים, אנשי חינוך ויזמים."
בזוס פרש מתפקידו כמנכ"ל אמזון ב -5 ביולי, מהלך שהוכרז בפברואר. החברה אמרה אז כי מייסדה יעבור ממנכ"ל ליו"ר בכיר, ואמר שהוא רוצה להשקיע יותר זמן במיזמים האחרים שלו, כולל פילנתרופיה. ביום שלישי, בזוס מתכנן להיות חלק מצוות של ארבעה אנשים בחללית שלא הוקמה שנבנתה על ידי Blue Origin, שתעבור 11 דקות נסיעה לקצה החלל.
חרף העובדה שבזוס, האדם העשיר בעולם, נמנה עם צמרת הפילנתרופים העולמית, הוא נתקל בביקורת על כך שלא מסר יותר מהונו העצום והגובר של יותר מ-200 מיליארד דולר. גרושתו, מקנזי סקוט, ששוויה הנקי נאמד ביותר מ-60 מיליארד דולר התחייבה למסור את הרוב המכריע של עושרה דרך תרומות.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תרומה גדולה זה ביחסלמה?
    רן 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש לו מלירדים זה אפילו לא מדגדג לו את החשבון 200 מליון זה כמו שאדם ממוצע יתרום 1000 שח זה הפרופורציות
    סגור
  • מתי
    בן 07/2021/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתי אתה תרמת לאחרונה חכמולוג גדול ? במקום להעביר ביקורת שלילית לך ותתרום.
    סגור