השוק

וול סטריט מתרוממת: מה מסתתר מאחורי העליות הבלתי פוסקות?

הבורסות האמריקאיות רושמות עליות חמישיות ברציפות, עם זינוק שבועי משמעותי במדדים הראשיים; שוק האג"ח מראה ירידות בתשואות על רקע ציפיות להחלטת ריבית מפתיעה מצד הבנק הפדרלי
מערכת ice | 
וול סטריט (צילום shutterstock)
בוול סטריט רושמים ימי עליות רצופים, כשהבורסות האמריקאיות נסגרות בעליות זה היום החמישי ברציפות, ומציינות את השבוע הטוב ביותר של השנה מבחינת מדדים ראשיים. מדד נאסד"ק טיפס ב-0.7% לסיום היום ברמה של 17,683.98 נקודות, מדד דאו ג'ונס עלה גם הוא ב-0.7% והגיע ל-41,393.78 נקודות, ומדד S&P 500 הוסיף 0.5% וננעל על 5,626.02 נקודות. 
העליות הרצופות בבורסות הובילו לזינוק שבועי משמעותי: נאסד"ק קפץ בכ-6%, דאו ג'ונס טיפס ב-2.6% ו-S&P 500 הוסיף 4%. זהו שבוע הזינוק החד ביותר של נאסד"ק ו-S&P 500 לשנת 2024, במיוחד לאחר שבשבוע הקודם רשם מדד S&P 500 את הנפילה השבועית החדה ביותר של השנה ואת פתיחת ספטמבר הגרועה ביותר מאז 1953.
במקביל לעליות בשוק המניות, שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות הציג גם הוא מגמת עליות, אך בצורה מעודנת יותר. התשואה על אג"ח לעשר שנים ירדה בשלוש נקודות בסיס לרמה של 3.64%, ונסוגה בשישה נקודות בסיס בסיכום שבועי. התשואה על אג"ח לשנתיים, שהיא רגישה יותר לשינויים בריבית בטווח הקצר, ירדה לשפל של שנתיים, עם ירידה של שבע נקודות בסיס לרמה של 3.57%. בשבוע כולו נרשמה ירידה כוללת של שמונה נקודות בסיס בתשואה לשנתיים.
השווקים מתמקדים כעת בהערכת ההחלטות הצפויות מצד הבנק הפדרלי, שמועד הישיבה הקרובה שלו מתקרב ב-18 בספטמבר. הציפיות הן שהבנק יפחית את הריבית בפעם הראשונה מאז מרץ 2020, כאשר הסיכויים להורדת ריבית של 25 נקודות בסיס עומדים על 51%, בעוד שסיכוי להורדת ריבית של 50 נקודות בסיס עומדים על 49%. זהו שינוי מהותי מהערכות מוקדמות, בהן הוסקה הסתברות של 86% להורדת ריבית של 25 נקודות בסיס בלבד ו-14% להורדה של 50 נקודות בסיס.
אנליסטים מדויטשה בנק ציינו כי אם הציפיות יישארו ברמתן הנוכחית, מדובר באירוע יוצא דופן, שכן מדובר בפעם הראשונה מזה שנים רבות שבה יש חוסר ודאות כה גדול לגבי החלטת הריבית של הפד. במיוחד לאחר שמאמרים ב-Wall Street Journal וב-Financial Times רמזו כי הורדה של 50 נקודות בסיס עדיין נמצאת על השולחן. בנוסף, ויליאם דאדלי, לשעבר נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, הביע תמיכה בהפחתת ריבית של 50 נקודות בסיס, מה שמוסיף לדיונים סביב הצעד הצפוי.
במהלך השבוע, מניות מסוימות חוו תנודות משמעותיות. מניית בואינג ירדה ב-3.7% לאחר ששביתה של אלפי עובדים באזור החוף המערבי של ארה"ב בעקבות דחיית הצעת חוזה עבודה חדש. מניית אדובי צנחה ב-8.5% בעקבות תחזיות רווח והכנסות נמוכות מהציפיות, בעוד שמניית טראמפ מדיה אנד טכנולוג'י גרופ, המנוהלת על ידי דונלד טראמפ, קפצה ב-11.8% לאחר שטראמפ הודיע שאין בכוונתו למכור את מניותיו עם סיום תקופת הנעילה בעוד שבוע.
לסיכום, שבוע המסחר האחרון מצביע על מגמת עליות בשוק המניות וירידות מתונות בשוק האג"ח, עם ציפיות גבוהות לגבי החלטות עתידיות של הבנק הפדרלי שיכולות לשנות את הכיוונים הכלכליים הצפויים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה