תיירות

עולם התעופה בלחץ: יצרנית המטוסים הגדולה בעולם עוצרת פעילות

יצרנית המטוסים בואינג חווה את אחת התקופות הקשות והמטלטלות בהיסטוריה של החברה. סחרור שהחל בחקירות בטיחות לאחר תקלות חמורות שאירעו במטוסי החברה, נמשך עד הבשורה הקשה שקיבלה הנהלת החברה היום, בדבר ההחלטה הדרמטית של 33,000 מעובדיה
מערכת ice |  6
בואינג (צילום יחצ)
דלת המטוס שהתנתקה במהלך טיסה ונחתה בחצר בית פרטי בארצות הברית, סימנה את תחילת הסחרור הקשה אליו נכנסה חברת ייצור המטוסים הגדולה בעולם, בואינג. וזאת על אף שאותו אירוע הסתיים בפציעות קלות בלבד של אדם אחד.
שורה של תקלות במטוסים הביאה לחקירה מקיפה ומעמיקה של רשויות התעופה והבטיחות בארצות הברית. בנוסף  לחקירות המתוקשרות שהסבו לבואינג הזק רב, לאחרונה נודע כי לאחר התקופה הקשה שהחברה עוברת, המנכ"ל דייב קלהון, החליט לקחת אחריות והודיע על התפטרותו מהתפקיד. על פי הודעתו של קלהון, הוא יסיים את תפקידו בסוף השנה הנוכחית 2024.
היום (שישי) דווח ברשת התקשורת CNN כי לאחר התפטרותו של המנכ"ל מכה קשה נוספת נוחתת על החברה, עם החלטתם של 33,000 מעובדיה לצאת לשביתה, לאחר שסירבו לקבל את ההצעה של הנהלת החברה לחתום על חוזה חדש לתקופה של 4 שנים. 
ההחלטה לצאת לשביתה התקבלה לאחר הצבעה בין העובדים המאוגדים של החברה, בנוגע לחוזה החדש, הצבעה שכאמור, הסתיימה ברוב נגד ההסכם החדש שהציעה הנהלת החברה. בהסכם שנדחה על ידי העובדים, הוצעה להם אם יחתמו, העלאת שכר של עד 25% לאורך תקופת ההסכם.

השביתה הענקית תגרום, על פי הדיווח, לעצירת הפעילות במפעל החברה הגדול ביותר בארצות הברית, וישפיע ישירות על לא פחות מ-10,000 ספקים של היצרנית. בנוסף, מדובר במכה קשה לכלכלת ארצות הברית ועולם התעופה בכלל, מאחר וחברת בואינג אחראית באופן ישיר או לא ישיר, לכ-1.6 מיליון משרות במדינה ונחשבת ליצרנית הגדולה בעולם.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    ידיעה מטלטלת זה אם תקבלו אותי לעבודה שם
    רונלי מלווה ומתניעה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    28 0
    ביפ..ביפ..ביפ..ביפ..
    סגור
  • את מתניעה????
    את עצמך את לא מתניעה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    30 0
    לידיעתך אי אפשר להתניע כשמסתכלים על התקרה ולא עושים כלום כל היום
    סגור
  • 4.
    בואינג (BA)
    רמי חיימוב 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בואינג התכווצה קרוב ל60% ב5 השנים האחרונות. מטוס הדגל שלה ה747 שנולד ב1969 היה מעורב בתאונות קטלניות רבות ובכ2500 מקרי מוות... החברה נתבעה על מליארדים ונשאלת השאלה אם בכלל בטוח לטוס במטוסיה הנפוצים כ"כ. אם אינני טועה ידוע על מקרה אחד לפחות בו בואינג העלימה מיידע בדבר שינוי תוכנה במטוסיה מהטייסים כך שחברות לא תצטרכנה להכניס לשיקול רכישת המטוס העסקה של צוות טייס בכיר יותר. חברה בעייתית מאוד הנמצאית בפוזיציה לגרום נזק עצום לאנושות בגלל השימוש הנפוץ כ"כ בטיסות. ה747-400 עתיד לצאת משירות, זהו מטוס שעולה רבע מליארד $... מדובר על נזק קולוסאלי לעולם התעופה. פה חייבים התערבות של אישיות רבת משקל ביותר. בואינג חייבת לשנות כיוון. כל אספקט במטוס הדגל שהוא מכונת טיסה סופר מתוחכמת - חייב להיבדק. הרבה מידי מוטל על הכף.
    סגור
  • 3.
    היצרנית הגדולה בעולם היא איירבוס (ל"ת)
    יוני 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תוספת 25% לשכר זה מצויין, למה לשבות? (ל"ת)
    משה 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    עובדים
    סלבול הרשע 09/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 3
    בטח זה הכל אשמת הכושים
    סגור