השוק

עסקת הענק בעולם התעופה חצתה מכשול משמעותי: החברות בדרך למיזוג

שתי ענקיות התעופה, אלסקה איירליינס והאוואיין איירליינס, הכריזו לפני כשנה על כוונתן להתמזג במסגרת העסקה שנרקמה, בגובה 1.9 מיליארד דולר. כעת המיזוג עבר מכשול בירוקרטי משמעותי 
מערכת ice |  3
מטוס (צילום unsplash, vecteezy)
בשנה שעברה פרסמו חברות התעופה אלסקה איירליינס (Alaska Airlines) והאוואיין איירליינס (Hawaiian Airlines), כי הן הגיעו להסכמות במסגרת עסקת הענק שנרקמה ביניהן, בגובה 1.9 מיליארד דולר, במסגרתה יתמזגו שתי החברות.
כעת, על פי פרסום ברשת CNN, העסקה חצתה אבן דרך משמעותית, כאשר הסתיימה הבדיקה הרגולטורית הקפדנית ביותר, של משרד המשפטים האמריקאי. ההודעה על סיום הבדיקה הקפיצה את מניית האוואיין איירליינס במעל 10%.
כעת החברות ממתינות לשלב הבא בדרך להשלמת העסקה, הנמצא בתחום אחריותו של משרד התחבורה בארצות הברית. מדובר בשבלים פשוטים יותר מהשלב שאותו חצו במשרד המשפטים, ואם לא יהיו תקלות לא צפויות, נראה שהשלמת העסקה קרובה מתמיד.
כידוע, ממשל ביידן נוקט ביד קשה ומחמירה בכל הנוגע לעסקאות או מיזוגים בין חברות ענק, וזאת כחלק מהאג'נדה הכלכלית שלו, הדוגלת במלחמה במונופולים והשתלטות של חברות על ענפים שלמים.
רק לאחרונה נחסם על ידי בית המשפט הפדרלי ניסיון מיזוג נוסף בעולם התעופה, כאשר ניסתה חברת ג'ט בלו לרכוש את חברת הלואו קוסט ספיריט איירליינס, בעסקת ענק בגובה 3.8 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בואו תתמזגו אותי, מוזמנים בכיף
    רונלי המיזוגית 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    4 0
    --כיפלי עם רונלי--
    סגור
  • מי יתמזג איתך יסתומה?!?! (ל"ת)
    יסתומה 09/2024/14
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 1.
    שיקראו לחברה החדשה Airlines 49-50 (ל"ת)
    דג זהב 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור