דיגיטל וטק

יצרנית פוטושופ תשלם קנס עתק של מיליארד דולר - זו הסיבה

אחת הרכישות הגדולות ביותר של סטארט-אפ תוכנה הוכרזה בספטמבר 2022, כאשר אדובי, יצרנית פוטושופ, הודיעה על קניית Figma ב-20 מיליארד דולר. אלא שהרגולטורים חששו מפגיעה בתחרות, העסקה נפלה ויצרנית פוטושופ תשלם קנס אסטרונומי
מערכת ice | 
פוטושופ בטא (צילום shutterstock)
כשנה ושלושה חודשים לאחר ההכרזה כי חברת Adobe תרכוש את הסטארט-אפ Figma תמורת כ-20 מיליארד דולר, בעסקה הגדולה ביותר שלה, בוטלה הרכישה והיא תיאלץ לשלם קנס ענק של מיליארד דולר.
Adobe, חברת תוכנות העיצוב ויצרנית פוטושופ, נאלצה לוותר על העסקה עקב ביקורת מצד הרגולטורים בבריטניה ובאיחוד האירופי, בשל חשש מפגיעה משמעותית בתחרות.

אדובי טענה שהיא לא מתחרה בפיגמה בשום דרך משמעותית, וכי המוצר היחיד הרלוונטי לשאלת ההגבלים העסקיים היה כלי העיצוב של Adobe XD, שהפסיד 25 מיליון דולר כאפליקציה עצמאית בשלוש השנים האחרונות. מנכ"ל אדובי, שנטנו נראיין, אמר אמש כי החברות "חולקות מאוד על הממצאים הרגולטוריים האחרונים, אך אנו מאמינים שזה לטובתנו להתקדם באופן עצמאי".
 
בשנה שעברה, עם חתימת העסקה, אמר מנכ"ל אדובי כי "השילוב של Adobe ו-Figma הוא שינוי ויאיץ את החזון שלנו ליצירתיות שיתופית". אדובי חידדה את המיקוד שלה בתחום כלי שיתוף הפעולה בשנים האחרונות באמצעות רכישות. היא רכשה את פלטפורמת ניהול העבודה Workfront בשנת 2020 ואת פלטפורמת שיתוף הפעולה הווידאו מבוססת הענן Frame.io ב-2021.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה