השוק

החברה מעפולה חוגגת: תימכר לחברה ממדינה ערבית בעסקת ענק

הענקית הישראלית שבסיסה נמצא בעפולה, סופלנט, המספקת פתרונות השקיה חכמים לחקלאים, בדרך לבצע עסקת ענק ולהימכר לחברה ממדינה ערבית הנמצאת בין המדינות החתומות על הסכמי אברהם
מערכת ice |  10
מניות-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הסכמי אברהם עליהם חתמה ישראל עם חלק ממדינות ערב הפתיע את העולם וסלל את הדרך לשותפויות עסקיות גדולות. מאז נחתמו ההסכמים קשרים עסקיים רבים התפתחו בתחומי ההייטק, אנרגיה וכעת גם חקלאות.
היום (רביעי) פורסם ב"כלכליסט" כי החברה הישראלית מעפולה, סופלנט המספקת פתרונות השקיה חכמים לחקלאים, בהתאם לתנאי מזג האוויר המשתנים, מנהלת מגעים מתקדמים במסגרת משא ומתן למכירת החברה לחברה ממדינה ערבית, שנמצאת בין המדינות החתומות על הסכמי אברהם. על פי הפרסום, תג המחיר תמורתו צפויה החברה להימכר הוא 250 מיליון דולר.
כזכור, לאחרונה התקיים כנס ה-JOURNEY השנתי של פירמת הייעוץ וראיית החשבון EY, בו התקיים פאנל תחזיות בהשתתפות בכירי האקוסיסטם הישראלי. המשתתפים התבקשו לתת תחזית למצבה של ישראל בטווח הקרוב - 5 שנים, ובטווח הרחוק יותר של 10 שנים.
במהלך הכנס התייחסה יפעת אורון, מנכ"לית בלאקסטון ישראל להתרחבות הסכמי אברהם, שלדעתה יתחזקו בחמש השנים הקרובות. בעשור הקרוב, היא כבר צופה רכבת מחיפה לאבו דאבי.
עוד דוגמא טובה ליחסים שהתפתחו בין המדינות היא החלטת חברת התעופה "איתיחאד איירוויז" לתגבר את טיסותיה לישראל לאחרונה, כאשר היא נחשבת לאחת מחברות התעופה שלא נשאבו למגמת הביטולים הקשה, בה בחרו חברות רבות לנקוט, כאשר הודיעו על ביטולי טיסות ושיבושים בלוחות הזמנים בשל המצב הביטחוני הלא צפוי בישראל.
תגובות לכתבה(10):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    בושה
    גבי 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בושה וחרפה לחברה שבשביל כסף מכרה את נשמתה לשטן (מדינות ערב). אסור לדבר כזה לקרות, אסור למכור ולעשות עסקים עם שום מדינה מוסלמית.
    סגור
  • 8.
    תודה לנתניהו וטראמפ. (ל"ת)
    מה שמגיע מגיע 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 7.
    לא נורא
    א.י 09/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המכשירים עובדים על RF...
    סגור
  • 6.
    כואב
    לא יאומן 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תנובה נמכרה לסין, מאז מלא בעיות עם חלב,קוטג' ומוצרי חלב. הביאו אותנו להתחנן לחלב לילדים שלנו. עכשיו חקלאות, אז ממחר נצטרך לגדל את הפירות והירקות שלנו? ונקנה מירדן שמשקה את הירקות שלה במים מזוהמים. משהייתנו ילדים ידענו על תופעה זו. בגדים מטורקיה, מוצרי חשמל מסין, מה קורה, איפה אמקור ותדיראן עם מקררים ישראלים מצויינים. אפילו עובדים הם גויים חוצניקים. מה נשאר ליהודי בארץ ישראל ביתו? מספיק עם הזרות הזאת, רוצים איימיש, דיאלנה,שלנו,אוואר,באיזה שפה שתגידו, שלנו, מעשה ידינו.
    סגור
  • 5.
    מוכרים ה מדינה
    אהרון 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לאן הגענו מה קרה מוכרים חברה ישראלית ל חברה מי מדינות ערב ישראל מוכרת את ה ידע ש נצבר פה ל כל ה מרבה ב מחיר ב סופו של דבר לא הישאר כלום רק נייר ש קוראים ל זה כסף
    סגור
  • 4.
    השתגענו, למכור חברה מצליחה למדינה ערבית
    דון 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    צריך למנוע את זה, סעודיה והאמירויות יכולות לקנות את כל הכלכלה הישראלית.
    סגור
  • 3.
    בשביח גסף ימכרו את אמא שלהם למוחמד (ל"ת)
    כסכ₪₪ 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • השביל שלטון נתניהו רוצח את ילדינו (ל"ת)
    חרא-אל המתנחבל 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    אורח
    אורח 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בעד שום הון שבעולם לא "מוכרים" מארץ ישראל וממדינת ישראל לא חברות ולא אדמה כלום ושום דבר! חברות סיניות? חברות ערביות? והכל בשביל כסף?????????בושה!
    סגור
  • 1.
    האם זה לא מסוכן?השתלטות חב, ערבית על עסק בישראל..מה יהי
    מירי 09/2024/18
    הגב לתגובה זו
    2 0
    עם היחסים ישתבשו?
    סגור