השוק

ביידן יזניק את כלכלת ארה"ב נגד סין? זה המהלך שעומד על הפרק

ממשל הנשיא בוחן הקמת קרן עושר ריבונית שתשקיע בתחומים קריטיים כמו טכנולוגיה ואנרגיה כדי לחזק את הביטחון הלאומי ולהתמודד עם תחרות גוברת, במיוחד מצד סין. ההצעה, שנועדה לספק מימון לפרויקטים לאומיים גדולים, דורשת אישור הקונגרס ויש לה מתנגדים החוששים מהשפעות פוליטיות וממימון לא ברור

מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום shutterstock)
ממשל הנשיא ג'ו ביידן, בהובלת היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן וסגנו דליפ סינג, בוחן הצעה להקים קרן עושר ריבונית שתשקיע בתחומים קריטיים כמו טכנולוגיה, אנרגיה ושרשרת האספקה. ההצעה, אשר מתמקדת בהגברת הביטחון הלאומי של ארצות הברית, מהווה מענה לתחרות הגוברת עם מדינות כמו סין, בעלת תאגיד השקעות המספק הון נרחב למשאבי טבע וטכנולוגיות חדשות.
 
על פי דיווח סוכנות הידיעות בלומברג, שהובא בעברית בדה מרקר, הרעיון של קרן כזו, שנמצא גם על סדר היום של המועמד לנשיאות דונלד טראמפ, הוא להקים גוף שיתמוך בפרויקטים לאומיים גדולים ויציע מימון גישור לחברות המתקשות להשיג הון בתחרות עם חברות סיניות.
 
הצעת הקרן פותחה על ידי סאליבן וסינג, אשר נפגשו עם יועצים כלכליים מהמועצה הלאומית לביטחון כדי לדון בפרטי הקרן, כמו גודלה, מימונה ודרכי הניהולה. הקרן תוכל לתמוך בתחומים כמו בניית ספינות, פרויקטי אנרגיה גיאותרמית וגרעינית, וקריפטוגרפיה קוואנטית, ואף לרכוש אספקה עתידית של מינרלים חיוניים לטכנולוגיה.
 
עם זאת, הקמתה דורשת אישור הקונגרס, ומומחים כמו לארי סאמרס הביעו ספקות לגבי ההשקעה בהשקעות לא ידועות מראש והחשש ממניעת השפעות פוליטיות על הקרן. בקרב המתנגדים קיימת דאגה לגבי מימון הקרן לאור הגירעון והחוב הלאומיים, וכן מהשפעות פוליטיות אפשריות על ניהול הקרן.
למרות התנגדויות אלו, יש המאמינים שהקרן עשויה לספק מענה משמעותי לצורך בהשקעות אסטרטגיות ולחיזוק מעמדה של ארה"ב בתחום התחרות הגלובלית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה