דיגיטל וטק

בזכות אמזון ומיקרוסופט: סין עוקפת את המגבלות של ממשל ביידן

המאבק השקט בין סין לארה"ב בזירה הטכנולוגית מתרחש כבר כמה שנים, זאת לאחר שממשל ביידן הטיל סנקציות על קשרי מסחר עם בייג'ינג. מפעם לפעם, הממשל הסיני מוצא דרכים חדשות לעקוף אותן וכעת, הוא עושה זה על ידי שימוש בטכנולוגיית ענן
מערכת ice | 
סין וארה"ב (צילום shutterstock)
מלחמת השבבים בין לארה"ב וסין החלה אומנם לפני שנתיים, אך מאז נראה שסין בחנה מספר אפשרויות שיאפשרו לה לעקוף את המגבלות שהוטלו עליה על ידי ממשל ביידן בתחום. 
כעת, דיווח חדש שפורסם לראשונה ברויטרס חושף שסין מצאה דרך חדשה שתאפשר לה לקבל גישה לטכנולוגיית הבינה מלאכותית של היצרניות האמריקאיות. מסמכי המכרז הציבוריים בסין הראו שחברות וגופי ממשל בסין משתמשים בשירותי הענן של אמזון וחברות נוספות על מנת לקבל גישה ליכולות הבינה מלאכותית.
מתן הגישה לחברות הסיניות דרך טכנולוגיית הענן, איננה מהווה הפרה של התקנות שהממשל הפדרלי חוקק אשר נוגעות לקיום קשרי מסחר בלבד. ספקיות הענן האמריקאיות מודעות לדרישה הגוברת בסין לטכנולוגיה הזו ומן המסמכים עולה שלמעלה מ-11 חברות ביקשו לקבל גישה לשירותי ענן של חברות אמריקאיות.
כאמור, המובילה שבהן היא AWS ׁ(חטיבת הענן של אמזון), ששולטת נכון להיום בשליש מהתשתיות של תעשיית הענן העולמית. למרות שהחברות מקבלות את הגישה לשירותים הללו דרך מתווכות סיניות ולא ישירות מהחברה. 
אחד הגופים שמוזכרים בדיווח של רויטרס היא אוניברסיטת שנזן שבסין ששילמה לאמזון 27,996 אלף דולר על מנת לקבל גישה לשירותי הענן שלה שמופעלים על ידי שבבי הבינה המלאכותית של אנבידיה. 
החברות הסיניות מנסות לקבל גישה גם לשירותי הענן שמספקת המתחרה מיקרוסופט. אוניברסיטה אחרת בסין טענה שהיא בונה מערכת בעזרת טכנולוגיית הבינה מלאכותית של מיקרוסופט ו-OpenAI.
נכון לכתיבת שורות אלו, מיקרוסופט לא הגיבה לפרסומים ואמזון מצידה העידה שהיא לא מאפשרת את השימוש בטכנולוגיה שלה בשטחי סין אם על ידי רכישת השירות ישירות ממנה ואם זה דרך חברות מטווחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה