דיגיטל וטק

אפל מתחנפת לספוטיפיי? המהלך החדש שיוזיל את מחיר המנוי החודשי

נדמה שמאז מתמיד ספוטיפיי עמד בחזית המאבק נגד ההתנהלות המונופולית של אפל בתחום האפליקציות. כעת, לאחד שנים של סכסוך, אפל יוצאת בצעד מפתיעה לטובת ספוטיפיי | כל הפרטים
עידו מור | 
לוגו ספוטיפיי (צילום Shutterstock)
מאז ומתמיד, היחסים בין אפל לספוטיפיי לא היו חמים במיוחד. לא פעם מנכ"ל החברה דניאל אק, התבטא נגד ההתנהלות המונופולית שלה שפוגעת קשות בתחרות בקרב מפתחות האפליקציות. 
כמו כן, ב-2019 ספוטיפיי לקחה את המאבק נגד אפל צעד אחד קדימה והיא הגישה נגדה תלונה לנציבות האיחוד האירופי בטענה שהיא מונעת ממשתמשיה לקבל מידע על חלופות תשלום זולות יותר מזו שמוצעת בחנות האפליקציות שלה. 
לפי התפתחות האירועים אפשר להגיד כעת בפה מלא שהמנצחת הגדולה בין השתיים זו ספוטיפיי. בחודש מרץ האחרון, אנשי האיחוד פסקו לטובת ספוטיפיי ואפל נאלצה לשלם לאיחוד האירופי קנס בגובה 1.95 מיליארד דולר.

דניאל אק, מייסד ומנכ"ל ספוטיפיי, צילום: יוטיוב/ ספוטיפיי, pixabay
בנוסף,  בתחילה השנה על מנת ליישר קו עם הרגולציה של האיחוד האירופי, אפל שעד כה אפשרה למפתחות להפיץ אפליקציות רק דרך ה-App Store, פתחה את שעריה ואפשרה להן להפיץ אותן גם דרך חנויות צד שלישי ואף להשתמש במערכת תשלומים חיצונית. 
ספוטיפיי, מיהרה להגיב ובעדכון התוכנה האחרון שלה היא שילבה גם את האפשרות לתשלום במערכת חיצונית, אך אפל דחתה את הוצאת העדכון. כעת, בצעד מפתיע למרות הסכסוך ארוך השנים, בצעד מפתיע אפל שינתה את דעתה והכריזה שהיא מאפשרת לספוטיפיי להציג ללקוחותיה את המחירים של מסלולי המנוי בתוך האפליקציה ואף לבצע את התשלום ישירות דרכה. 
אומנם, ההחלטה הזו רלוונטית נכון לעכשיו רק ללקוחות ספוטיפיי בשטחי האיחוד האירופי, אבל עכשיו שהיא כבר לא צריכה לשלם לאפל עמלות מופקעות בכל חודש, היא עשויה להחליט על הורדה מחירים של עלויות המנוי החודשי. האם זה באמת יקרה? ימים יגידו
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה