דיגיטל וטק

אפל מפסידה בגדול: מה גרם למכירות שלה להתרסק?

בתחילת השנה, אפל נקטה בצעד שלא קרה כבר שנים - היא השיקה מוצר חדש. משקפי המציאות המעורבת שלה ה-Vision Pro זכו בהתחלה להצלחה גדולה, אך שורה של טעויות הובילו להתרסקות במכירות ולעצירת העבודה על הדור הבא. האם אפל מסוגלת להציל את ה-Vision Pro? | כל הפרטים 
עידו מור | 
אפל (צילום unsplash, מתוך פייסבוק)
אי שם בתחילת השנה, אחרי גל שמועות והדלפות, אפל השיקה את המוצר שכולם חיכו לו - משקפי המציאות המעורבת שלה ה-Apple Vision Pro. עברו שנים מאז שאפל השיקה קו מוצרים חדש ובזכות הציפיות שהמוצר המסקרן אפל הציבה בסמוך להשקה, הוא זכה ל-200,000 הזמנות מוקדמות.
גם אחרי ההשקה ה-Vision Pro, נחטפו מהמדפים. תחילה אפל הציבה יעד מכירה של 800,000 יחידות במהלך 2024, אבל זמן קצר לאחר מכן המציאות גרמה לה לחשוב אחרת.
התגובות הקוטלות שה-Vision Pro קיבלו, תו המחיר היקר שניתן להן (3,500 דולר), גל החזרות והעובדה שלא בוצעה התאמה מספיקה של אפליקציות עבורן גרמה למוצר לאבד מהאטרקטיביות. על רקע ההאטה במכירות אפל נאלצה לחשב מסלול מחשב ובחודש שעבר נחשף בחודש שעבר, שהיא עצרה את העבודה על הדור הבא של המשקפים ואף חתכה את יעדי המכירות בחצי ל-400,000 יחידות.
איפה אפל טעתה?
אין ספק המוצר החדש של אפל, יכול להציע ללקוחות יכולות מרשימות במיוחד, אך הדעה הרווחת בין הלקוחות היא שלמרות זאת, נכון לעכשיו אין הרבה פעולות שאפשר לעשות איתן. לכן, בגלל חוסר הרלוונטיות שלהן, גם הלקוחות האדוקים ביותר של החברה הבינו שאין להם סיבה להוציא עליהן סכום עתק של 3,500 אלף דולר. 
ניתן להגיד להגנתה של אפל שהיא לא אשמה לגמרי, שורה של חברות ענק (כמו: נטפליקס, אמזון, יוטיוב, ספוטיפיי ואחרות), הצהירו שמסיבות שונות הן לא יפתחו אפליקציות מותאמות ל-VIsion Pro, מה שרק סייע להן לאבד גובה. על כן, על רקע הקפאת העבודה על הדגם הבא, במידה ואפל תרצה לשמור על המותג, היא תצטרך להוריד מכבודה ולהציע למפתחות לשתף עמה פעולה, אולי כך היא תצליח למשוך אליה בשנית את גלי הלקוחות. 

Apple Vision Pro, צילום: Shutterstock
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה