דיגיטל וטק

מנכ"ל ספוטיפיי במתקפה על אפל: "מדובר בסחיטה לכל דבר"

ענקית הסטרימינג המוזיקלי ספוטיפיי, נחשב כבר שנים לאחר האויבים החריפים ביותר של אפל. כעת, אחר שאפל, פרסמה את המהלכים שתבצע בשל התקנות החדשות של האיחוד האירופי, מנכ"ל ספוטיפיי דניאל האק תקף את התנהלות החברה וטען כי: "מדובר בפארסה מוחלטת"
עידו מור | 
דניאל אק, מייסד ומנכ"ל ספוטיפיי (צילום יוטיוב/ ספוטיפיי, pixabay)
כבר שנים שספוטיפיי, נוהגת לבקר באופן גלוי את התנהלותה של אפל, אל מול מפתחים והעמלות המופקעות שהיא גובה מהם. כעת, לאחר שאפל, פרסמה את הצעדים שתנקוט על מנת לציית לתקנות החדשות שהעביר האיחוד האירופי, מנכ"ל ספוטיפיי דניאל האק, יצא למתקפה נגד החברה.
בפוסט שפרסם כתב האק, מכנה את עמלת ההתקנה החדשה של אפל כ: "סחיטה, לכל דבר". העמלה, שזכתה לשם עמלת טכנולוגיית הליבה, תחייב מפתחי אפליקציות אשר משתמשים בחנויות אפליקציות צד שלישי לשלם לחברה 0.50 אירו עבור כל התקנת אפליקציה שנתית לאחר מיליון הורדות.
לפי ספוטיפיי, המס החדש יפגע במפתחים, במיוחד אם הם מציעים את להוריד את האפליקציות בחינם. החברה כתבה כי: "לפי המהלך החדש של אפל, מפתח יצטרך לשלם את התשלום הזה גם אם משתמש הוריד את האפליקציה, מעולם לא השתמש בה ושכח למחוק אותה".
במקביל, ספוטיפיי חשפה בשבוע שעבר את הצעדים שתנקוט על מנת לעקוף את ההחלטות של אפל, כשבין היתר תפעיל מערכת תשלום פנימית באפליקציה שתהיה זמינה ללקוחות החברה בשטחי האיחוד האירופי, אך ככל הנראה שהמהלך לא יצא לפועל בקרוב.
"ספוטיפיי עצמה עומדת בפני מצב בלתי נסבל", כותב מנכ"ל החברה, דניאל אק ב-X (לשעבר טוויטר). "עם בסיס ההתקנות של אפל באיחוד האירופי בטווח של 100 מיליון, המס החדש הזה על הורדות ועדכונים עלול להרקיע שחקים את עלויות רכישת הלקוחות שלנו, ואולי להגדיל אותן פי עשרה... לפי התנאים החדשים, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו את העמלות האלה אם אנחנו רוצים להיות חברה רווחית, אז האפשרות היחידה שלנו היא להישאר בסטטוס קוו".
 
אפל מתמודדת עם גל של ביקורת על הכללים החדשים שלה. מפתחים רבים, גדולים וקטנים, מתוסכלים מהעמלות שיעמדו בפניהם אם יחליטו להוציא את האפליקציה שלהם מחוץ ל-App Store או להוסיף אפשרות תשלום חלופית. נציבות האיחוד האירופי אמרה שהיא תפרסם תגובה לשינויים של אפל כשהתקנות ייכנסו לתוקף רשמית במרץ, ובינתיים, מפתחי האפליקציות צריכים להבין מה תהיה תכנית הפעולה שלהם לנוכח השינויים הללו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה