דיגיטל וטק

מטא מצמצת פערים? זו ההצהרה המפתיעה של מארק צוקרברג

הבינה המלאכותית הפכה להיות לנתח שוק שמביא עמו פיתוחים פורצי דרך ומושך אליו שחקניות גדולות בשוק. עד כה, היה נראה שמטא, נשארת מאחור, אך הצהרת הכוונות האחרונה של מנכ"ל החברה מארק צוקרברג, נותנת הצצה לתוכנית של החברה שתעזור לה לצמצם את הפערים
עידו מור | 
מניית מטא מזנקת (צילום יוטיוב/ shutterstock, CBS Mornings)
ניתן לראות בבירור שהבינה המלאכותית, פרצה גבולות ונמצאת בדרך להשתלב בכל תחום בחיינו. עם הזמן, נתח השוק החדשני הביא עמו לא רק חידוש טכנולוגיים פורצי דרך, אלא גם משך אליו שחקניות גדולות בשוק, אשר בחרו להשקיע בחברות הפועלות בתחום או לפתח מוצרים כאלו בעצמן. עד כה, היה נראה כי מטא של מארק צוקרברג, נשארה מאחור, אך כעת היא יוצאת בהצהרת כוונות להדביק את הפער אל מול המתחרות.
במסגרת סרטון שפרסם בתרדס, מארק צוקרברג, הודיע אתמול (חמישי), שמטא, מתכננת לפתח מודל בינה מלאכותית כללית (AGIׁׂׂׂׂ), פרי יצירתה. למי שלא מכיר בינה מלאכותית כללית (AGI), היא למעשה טכנולוגיית בינה מלאכותית, אשר שווה ולעיתים אף עולה על בינתם של בני האדם. 
במסגרת הסרטון שפרסם צוקרברג, אמר שבניית הבינה המלאכותית הטובה ביותר עבור צ'אטבוטים, יוצרים ועסקים דורשת עבודה והשקעה משמעותית יותר: "התברר יותר שהדור הבא של השירותים דורש בניית מודיעין כללי מלא".
בפוסט שפרסם בת'רדס הוא גם כתב כי: "החזון לטווח ארוך שלנו הוא לבנות אינטליגנציה כללית, להשיק אותה באחריות ולהפוך אותה לזמינה באופן נרחב כדי שכולם יוכלו להרוויח".
לפי דבריו של צוקרברג, על מנת להתמודד עם סוג זה של כוח עיבוד, מטא עתידה לקבל כ-350,000 שבבי Nvidia AI עד סוף השנה. החברה גם מתכננת לצמוח ולבצע מיזוג של שתי חטיבות המחקר הגדולות שלה שעוסקות בבינה מלאכותית אשר הנקראות FAIR ו-GenAI כדי להאיץ את פעילות החברה.
כאמור, ההכרזה הנוכחית של מנכ"ל מטא, איננה זרה בשוק, חברות גדולות כמו: מיקרוסופט, גוגל, אמזון ועוד ממשיכות להגביר את פעילותן בתחום במסגרת מירוץ החימוש הנוכחי במטרה לזכות בלב הקהל, אך ניכר כי במקביל שהן לא שמות דגש רב על הנזק שאותם מוצרים מהפכניים עלולים לגרום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה