בארץ

המגעים לעסקת חטופים: ביידן יציג את מתווה "ההזדמנות האחרונה"

ארצות הברית, מצרים וקטאר מקיימות מגעים אינטנסיביים בנוגע להסכם שמטרתו הגעה להפסקת אש ברצועת עזה וקידום עסקת חטופים מיידית. לפי דיווחים, הממשל האמריקני יציג מתווה סופי על פי עקרון "קחו את זה או עזבו את זה". בינתיים, סאליבן קיים פגישה וירטואלית עם משפחות החטופים האמריקנים
מערכת ice | 
בנימין נתניהו, ג'ו ביידן (צילום freepik, פלאש 90/ אריה לייב אברמס, MARC ISRAEL SELLEM/POOL)
ארצות הברית, מצרים וקטאר מקיימות בשעות האחרונות (שני) מגעים אינטנסיביים בנוגע להסכם שמטרתו פתרון משבר החטופים והגעה להפסקת אש ברצועת עזה. לפי דיווחים, הממשל האמריקני והנשיא ג'ו ביידן, מתכננים להציג מתווה סופי לשני הצדדים המעורבים – ישראל וחמאס – על פי עקרונות שזכו לכינוי "קחו או עזבו את זה".
חליל אל-חיה, בכיר בזרוע המדינית של חמאס ולמעשה סגנו של יחיא סינוואר, הצהיר בראיון לתחנת הטלוויזיה הקטארית "אל-ג'זירה" כי "ללא נסיגה ישראלית מציר פילדלפי, ממסדרון נצרים וממעבר רפיח - לא יהיה הסכם". פעולותיו של ביידן להניע את המגעים מגיעות על רקע החרפת המאבק בישראל בעקבות רצח ששת החטופים.
בכיר בממשל ביידן ציין כי אם המתווה לא יתקבל על ידי שני הצדדים, הדבר עשוי להוביל לסיום המגעים להובלת עסקה בראשות אמריקנית. מחר צפויים הנשיא ביידן וסגנית הנשיא קמלה האריס להיפגש בחדר המצב בבית הלבן עם צוות המשא ומתן המופקד על הסכם החטופים והפסקת האש.
הפגישה תתמקד בהתקדמות לקראת הסכם שיבטיח את שחרור החטופים הנותרים. היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ייק סאליבן, קיים פגישה וירטואלית עם משפחות החטופים האמריקנים שמוחזקים בידי חמאס ברצועת עזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה