רכב
ענקית הרכב מסתבכת: המניה קורסת, כ-900 עובדים עומדים להפגע
סטלנטיס משביתה מפעלים בצפון אמריקה בעקבות מכסי טראמפ. כמעט אלף עובדים ישלמו את המחיר

ונצרן הרכב סטלנטיס הודיע ביום חמישי על הוצאתם לחופשה כפויה של 900 עובדים בחמישה מתקנים בארצות הברית, והשבתה זמנית של מפעלי הרכבה במקסיקו ובקנדה. המהלך הדרמטי מגיע בעקבות הכרזתו של הנשיא דונלד טראמפ על הרחבת המכסים על כלל הייבוא לארה"ב, כולל מכס מיוחד של 25% על ייבוא כלי רכב. אנטוניו פילוסה, מנהל התפעול של סטלנטיס לאזור האמריקות, הבהיר במכתב לעובדים כי החברה עדיין בוחנת את ההשלכות ארוכות הטווח של המכסים, אך נאלצת לנקוט בצעדים מיידיים.
מניות סטלנטיס, יצרנית המותגים ראם וג'יפ שמייצרת מקומית רק כמחצית מהרכבים הנמכרים בארה"ב, צנחו ב-9.3% בבורסת ניו יורק. גם מניות פורד, ג'נרל מוטורס וטסלה ספגו ירידות חדות. לפי נתוני חברת המחקר GlobalData, כמעט מחצית מהמכוניות שנמכרו בארה"ב בשנה שעברה – השוק הגדול בעולם לייבוא מכוניות – יובאו מחו"ל, עובדה המסבירה את ההשלכות הרחבות של המכסים החדשים.
על פי רויטרס מפעל ההרכבה בווינדזור שבקנדה, המייצר את הדגמים קרייזלר פסיפיקה, וויאג'ר ודודג' צ'ארג'ר דייטונה, יושבת למשך שבועיים, ואילו מפעל טולוקה במקסיקו, המייצר את דגמי ג'יפ קומפאס וג'יפ וואגוניר S, יושבת למשך כל חודש אפריל. כ-4,500 עובדים בווינדזור יושפעו מההשבתה, בעוד עובדי טולוקה ימשיכו להגיע לעבודה ולקבל שכר אך לא ייצרו רכבים.
"תוצאה מחרידה של מכסי טראמפ," כתב הסנאטור הדמוקרטי צ'אק שומר בפלטפורמת X, "העובדים האמריקאים משלמים את המחיר." רומיין מקיני השלישי, נשיא הסניף המקומי של האיגוד המייצג עובדים במפעל ההטבעה של סטלנטיס בוורן, מישיגן, הביע דאגה מהפיטורים הקשורים למכסים, במיוחד כאשר הם רואים שג'נרל מוטורס דווקא מוסיפה משרות בארה"ב. "זו הרסנות טהורה," אמר מקיני, והוסיף כי המורל כבר נמוך בעקבות שנה של פיטורים ופרישות שנבעו מאסטרטגיית קיצוץ העלויות של המנכ"ל הקודם, קרלוס טאוורס.
עוד ב-
הבית הלבן נמנע מתגובה מיידית לפיטורים בסטלנטיס, אך דוברת הבית הלבן, קרוליין לוויט, אמרה לרשת החדשות NewsNation כי "לא יהיה כל כאב לחברות בבעלות אמריקאית ולעובדים אמריקאים כי המשרות שלהם יחזרו הביתה". מנגד, לאנה פיין, נשיאת איגוד העובדים הקנדי Unifor, הזהירה שהמכסים האמריקאיים יפגעו בעובדי הרכב כמעט מיידית, וכי "טראמפ עומד ללמוד בדרך הקשה עד כמה מערכת הייצור בצפון אמריקה משולבת, כאשר עובדי הרכב משלמים את המחיר על השיעור הזה."
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה