דיגיטל וטק

מקור ההכנסה החדש של גוגל: למי תמכור את נתוני המפות שלכם?

ענקית החיפוש האינטרנטי מתכננת למכור את נתוני המיפוי שלה למגוון חברות בתחומי האנרגיה, הנדל"ן ועוד
מערכת ice | 
גוגל מפות (צילום Unsplash)
גוגל מתכננת להעניק רישיונות חדשים של נתוני מיפוי למגוון חברות, לשימוש בבניית מוצרים סביב אנרגיה מתחדשת, ומקווה להפיק עד 100 מיליון דולר בשנה הראשונה שלה, כך פורסם ב-CNBC.
החברה מתכננת למכור גישה לממשקי API חדשים (ממשקי תכנות יישומים) עם מידע סולארי, אנרגיה ואיכות אוויר, על פי חומרים שנצפו על ידי CNBC. בין ההצעות החדשות יהיה API Solar, שיוכל לשמש מתקינים סולאריים כמו SunRun וטסלה אנרג'י וגם חברות עיצוב סולארי כמו Aurora Solar, על פי רשימה של לקוחות לדוגמה שנצפו על ידי CNBC. גוגל גם רואה הזדמנויות ללקוחות עם חברות נדל"ן כמו Zillow, Redfin, חברות אירוח כמו Marriott Bonvoy ושירותים כמו PG&E.
חלק מהנתונים מה-API Solar יגיעו מפיילוט ממוקד צרכן בשם Project Sunroof, מחשבון חיסכון סולארי שהושק במקור בשנת 2015. התוכנית מאפשרת למשתמשים להזין את הכתובת שלהם ולקבל עלויות סולאריות משוערות כגון חיסכון בחשבון חשמל. הוא מציע גם מודלים תלת מימדיים של גגות בניינים ועצים סמוכים בהתבסס על נתוני מפות גוגל.

גוגל מתכננת למכור גישת API לנתוני בניין בודדים, כמו גם נתונים מצטברים עבור כל הבניינים בעיר או במחוז מסוים, נכתב במסמך אחד. החברה טוענת שיש לה נתונים על יותר מ-350 מיליון בניינים, על פי מסמכים, עלייה משמעותית מ-60 מיליון הבניינים שהיא ציטטה עבור Project Sunroof ב-2017.
מסמך פנימי אחד מעריך שממשקי ה-API הסולאריים של החברה ייצרו הכנסות בין 90 ל-100 מיליון דולר בשנה הראשונה לאחר ההשקה. יש גם פוטנציאל להתחבר למוצרי Google Cloud בהמשך הקו, נכתב במסמכים.
כחלק מההשקה המתוכננת, החברה מתכננת גם להכריז על API של איכות אוויר שיאפשר ללקוחות לבקש נתוני איכות אוויר, כגון מזהמים והמלצות מבוססות בריאות עבור מיקומים ספציפיים. זה יכלול גם מפות חום דיגיטליות של הנתונים ומידע על איכות האוויר לפי שעה, כמו גם היסטוריית איכות אוויר של עד 30 יום.
החברה נותנת כיום רישיונות ל-API המיפוי שלה לניווט לחברות כמו Uber, שאמרה שב-2019 היא שילמה לגוגל 58 מיליון דולר במשך שלוש שנים. ההכנסות מ-API של מפות הולכות לפלח הענן של החברה, שבסופו של דבר הפך לרווחי ברבעון הראשון, אך עברה דרך סלעית לקראת ניסיון להתחרות עם המובילות בשוק אמזון ומיקרוסופט.
גוגל לא מגלה כמה מרוויחים עסקי המפות שלה, אבל היסטורית זה היה אחד מהמוצרים הכי פחות רווחיים של גוגל, אמר אנליסט מורגן סטנלי בריאן נובאק ל-CNBC בשנת 2021. באותה עת, מורגן סטנלי העריך שגוגל מפות תרוויח 11.1 דולר מיליארד דולר עד שנה זו, כאשר מוצרי נסיעות חדשים וסיכות מקודמות החלו להגדיל את הכנסות המודעות.
המהלך מגיע גם כאשר החברה מנסה לייעל את מוצרי המיפוי שלה. ביוני, CNBC גילתה שהחברה מפטרת עובדים באפליקציית דיווח התנועה Waze, שאותה רכשה ב-2013, ומשלבת אותה עם צוות מפות גוגל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה