דיגיטל וטק

גוגל חושפת את אתר השרתים הסודי שלה בנברסקה

במשך שנים דיברו בקודים סודיים על האתר בעיר לינקולן בנברסקה. כיום, עם ההתרחבות האיזורית של גוגל, ענקית הביג טק מאשרת שהיא עומדת מאחורי 580 הדונמים
מערכת ice | 
סונדאר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל (צילום אינסטגרם/ סונדאר פיצ'אי, ויקיפדיה)
במשך שנים לינקולן, עיר הבירה של נברסקה, הייתה ידועה בשם הקוד Agate. ביום שלישי, המרצע רשמית יצא מן השק, לאחר שגורמים רשמיים בגוגל אישרו בפומבי שהיא עומדת מאחורי מרכז הנתונים של לינקולן בשווי 600 מיליון דולר, שאמור להשתרע על כ-580 דונם.
הפרויקט ממשיך את ההתפשטות של גוגל בנברסקה, ומוסיף לקמפוסי הנתונים האחרים של ענקית הטכנולוגיה בפפיליון (Papillion) ובאומהה.
רק השנה, כך הודיעו גורמים בגוגל, משקיעה החברה 1.2 מיליארד דולר בתשתית בנברסקה, כולל באתרים קיימים. זה מתווסף ל-2.2 מיליארד דולר שהושקעו עד היום. "היינו כאן, ואנחנו כאן כדי להישאר, כדי להתרחב", אמרה אלי הופקינס, ראש מרכזי הנתונים של גוגל בנברסקה ואיווה, במהלך אירוע תקשורתי באתר פפיליון הצומח של החברה.
בעוד שחלק מהעלות של מרכז לינקולן היא בתוך הסכום הכולל של 2023, הופקינס אמרה שהשקעה נוספת בפרויקט הרב-שלבי תזלוג לשנים הבאות. לאחר השלמתו, אמרו נציגי גוגל, מרכז לינקולן צריך ליצור לפחות 30 משרות.
"זה הכל כדי לתמוך בשירותים הדיגיטליים האלה שכולם כל כך רגילים להשתמש בהם כל יום", אמרה הופקינס, תוך רמז למנוע החיפוש הפופולרי בעולם וגרורותיו. "אבל זה גם להגביר את הקידום של AI (בינה מלאכותית) - זה ממש ממש חשוב, לא רק למדינת נברסקה, אלא בכל העולם יש לנו אנשים ועסקים שמסתמכים על השירותים האלה", אמרה.

כבר לא מתחת לאף
ראש עיריית לינקולן, ליריון גיילור ביירד, שדיברה יחד עם חברי משלחת הקונגרס של נברסקה, התבדחה על איך הצוות שלה יכול עכשיו לוותר על הקריצות, הקודים ומה-מתחרז-עם גוגל.
"בארבע השנים האחרונות, מאז שנכנסתי לדלתות בניין העירייה כראש העיר, נאלצנו לקרוא לפרויקט הזה Agate", אמרה גיילור ביירד. היא אמרה שזה נראה מזהה עצום בהשוואה להשקעה. "זה כבר לא מאחורי הפרגוד."
לדבריה, הבחירה בלינקולן כאתר מרכז הנתונים הגדול השלישי של גוגל במדינה מחזקת את המותג של האזור כ"מרכז בערבת הסיליקון".
גורמים רשמיים בגוגל סירבו לחשוף יותר מפרטים בסיסיים של הפרויקט.
מרכזי נתונים מגיעים עם צורך עצום בכוח. אריק וויליאמס, יו"ר מועצת המנהלים של מחוז הכוח הציבורי של אומהה, היה באירוע של יום שלישי בפפיליון, וציין בראיון כי הצמיחה בעסקי התעשייה ומרכזי הנתונים של האזור היא בין הגורמים המובילים לביקוש שיא לחשמל מהחברה הציבורית. "אנו רואים גידול חסר תקדים בביקוש לאנרגיה", אמר.
בשבוע שעבר אישרה מועצת OPPD תוכנית להוספת ייצור חשמל נוסף כדי לעמוד בביקוש הגואה. משמעות הדבר היא השקעה הונית מוערכת של 2 מיליארד דולר עד 2.2 מיליארד דולר עד 2030, כמעט הכפלה את הקיבולת של המחוז, אמרו גורמים ב-OPPD.
תעריפי הלקוחות עלולים לעלות ב-2.5% עד 3% בשנה מ-2027 עד 2030 כדי לשלם עבור הפרויקטים והביקוש הגובר לחשמל, אמר חברת החשמל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה