דיגיטל וטק

אינסטגרם ופייסבוק בצעד דרמטי: פעילות מטא בקנדה בסכנה?

חוק חדש בקנדה שמגביל את הרשתות החברתיות חוקק ומאיים להגביל את גופי התקשורת במדינה. על פי החוק, רשתות חברתיות יצטרכו לקיים הסכם עם גופי החדשות על מנת לפרסם את התוכן שלהם. החוק חל גם על אנשים פרטיים שמשתפים כתבות
מערכת ice | 
מטא, קנדה (צילום shutterstock)
בקנדה עבר לאחרונה "חוק החדשות המקוונות". על פי החוק החדש, הרשתות החברתיות במדינה יצטרכו לשלם לגופי תקשורת עבור תוכן החדשות שלהם. לא רק שהחוק חל על העמודים השונים של רשתות התקשורת, הוא חל גם על קישורים שונים שאנשים פרטיים משתפים לכתבות שונות.
לאחר אישור החוק, מטא, שבבעלותה אינסטגרם ופייסבוק, החלה בחסימת תכני חדשות שונים במדינה. כאשר משתמשים בקנדה מעוניינים לקרוא תוכן חדשותי ברשתות החברתיות הם נתקלים בהודעה שמסבירה שמשתמשים בקנדה לא יכולים לראות את התוכן המדובר.
עיתונאים רבים במדינה, שהרשתות החברתיות הן הדרך שלהם לשתף את הכתבות שלהם מגיבים בזעם למהלך של הרשויות הקנדיות. אן מרי מindigNews תקפה את ההחלטה וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: תקופה מפחידה, אני לא יכולה לצפות בתכנים של IndigNews ברשתות החברתיות. הלב שלי שבור, עבדתי על שני סיפורים חשובים השבוע ויש מיליונים שלא יכולים לצפות בזה."
 
גם גוגל צפויה לבחון את הצעת החוק הזו ולחסום חדשות מקומיות בפלטפורמות השונות שלה. חיסרון משמעותי לחוק הזה טמון בכך שאתרי חדשות משתפים ידיעות של הרשויות המקומיות בגין היעדרות של אזרחים, ומבקשים את עזרת הציבור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה