דיגיטל וטק

אילון מאסק מתפוצץ – מילולית: שיגר את הטיל הגדול בעולם

לאחר שלוש שנים של חוסר פעילות, חזר הטיל הגדול בעולם, מתוצרת SpaceX של האיש העשיר בתבל, לשגר לוויינים לחלל – אלא שלא ידוע מה עושים הלוויינים שהוא שיגר היום

יאיר מור |  1
אילון מאסק (צילום unsplash, אינסטגרם/ אילון מאסק)
אחר הצהריים לפי שעון ישראל שוגר בהצלחה ממרכז החלל על שם קנדי בפלורידה טיל ה-Falcon Heavy של SpaceX, ועליו שני לוויינים צבאיים חדשים של חיל החלל בצבא האמריקאי, שהוקם על ידי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.
השיגור נדחה מספר פעמים – החל מדצמבר 2020 ועד אתמול (שני), אך היום (שלישי) הוא סוף סוף קרה, בשידור חי ביוטיוב.
 
לפי הפרטים שנמסרו לגבי המשימה, שקיבלה את המספר 44, הטיל נשא עליו שני לוויינים – אחד מהם הוא לוויין סודי, והשני מיקרו-לוויין בשם TETRA-1, שגם הייעוד שלו תואר באופן מאוד מעומעם כ"הכנה למשימות עתידיות". שני הלוויינים מיועדים לשייט מעל כדור הארץ בגובה של 35,000 ק"מ – הרבה מעל הגובה של טיסות ה'תיירות' של המיליארדרים בשנה שעברה (ריצ'ארד ברנסון הגיע ל-86 ק"מ, ג'ף בזוס ל-100 ק"מ והתיירים של מאסק ל-575 ק"מ), ואף גבוה מלווייני האינטרנט של SapceX המשייטים בגובה של כ-550 ק"מ.
לצורך כך, התבצע השיגור על גבי הגרסה ה"כבדה" של טיל הפלקון 9 של SpaceX, שהיא גם הטיל הגדול ביותר ששוגר אי פעם. זהו אינו השיגור הראשון של הטיל הזה – אך הוא לא שוגר בתצורה הזו מאז 2019, שנה לאחר השיגור הראשון שלו ב-2018. הוא מיועד בעיקר כהכנה לטיל גדול עוד יותר המכונה Starship, על שם החללית המיועדת להיות בחלקו העליון ולהביא, לראשונה זה עשורים, אסטרונאוטים אנושיים לירח ואחר כך למאדים.
הטיל הנוכחי כבר מוזמן לעוד 10 טיסות בשנתיים הקרובות – חציין עבור נאס"א, שלוש עבור חיל החלל האמריקאי ושתיים מסחריות.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהים !!!! (ל"ת)
    צביקה 11/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור