בריאות

בלגן בבתי המרקחת בישראל: זו האמת על התרופות להרזיה

במכתב לצוותים הרפואיים, מדגיש ארגון הרוקחים כי לכל אחד מהתכשירים "אוזמפיק" ו"וויגובי" התוויה שונה בתכלית, כאשר "אוזמפיק" מותווה ומאושר על ידי רשויות הבריאות בישראל ובעולם לטיפול במחלת סוכרת מסוג 2, ואילו "וויגובי" מותווה ומאושר על ידי רשויות הבריאות בישראל ובעולם לניהול מחלת ההשמנה.
מערכת ice | 
רוקחים (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)
בעקבות שאלות רבות שהופנו בעת האחרונה לקהל הרוקחות והרוקחים בארץ, ארגון הרוקחות בישראל יצא במכתב לצוותים הרפואיים ברחבי המדינה, המפרט את ההבדלים בין שני תכשירים פופולאריים המכילים חומר פעיל זהה: "אוזמפיק" ו"וויגובי".
שאלות אלו התעוררו לאור העובדה שעד לא מכבר קיבלו מטופלים את התרופה "אוזמפיק" בשימוש מחוץ להתוויה (Off-label) לטיפול בהשמנה, וכעת מחייב משרד הבריאות את המעבר ל"וויגובי" להתוויה זו.
 
במכתב לצוותים הרפואיים, מדגיש הארגון כי לכל אחד מהתכשירים הללו התוויה שונה בתכלית, כאשר "אוזמפיק" מותווה ומאושר על ידי רשויות הבריאות בישראל ובעולם לטיפול במחלת סוכרת מסוג 2, ואילו "וויגובי" מותווה ומאושר על ידי רשויות הבריאות בישראל ובעולם לניהול מחלת ההשמנה.
אף על פי כן, נמסר כי מדובר בתכשירים המכילים חומר פעיל זהה, המחקרים שבחנו את ההתוויות השונות בחנו מינונים שונים ואוכלוסיות שונות, ולכן יש להיצמד להתוויה לה נרשם התכשיר.
בנוסף לפנייה זו, הארגון מוציא מדריך תרופות לניהול מחלת ההשמנה לטובת ציבור המטופלים אשר מעודד שימוש מושכל בתרופות אלה לטובת הגברת ההיענות לטיפול ושמירה על הרצף הטיפולי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה