בריאות

מחקר חדש: כך תרופת אוזמפיק עשויה לסייע בהתמכרות הקשה ביותר

מחקר חדש שבוצע אוניברסיטת קייס ווסטרן רזרב באוהיו, ארה"ב, מצביע על כך שניתן להתמודד עם תופעת שימוש יתר במשככי כאבים מסוג אופיואידים. זו התרופה שעשויה לסייע באותה התמכרות מדאיגה | כל הפרטים

מערכת ice | 
אוזמפיק תרופה לסכרת (צילום shutterstock)
בחודש שעבר נחשף כי סמגלוטייד, תרופה המיועדת לטיפול בסוכרת מסוג 2 ובהשמנת יתר אשר מוכרת גם בשמות אוזמפיק ו-וויגובי, עשויה להאט את תהליך ההזדקנות. כעת, מחקר חדש שפורסם לאחרונה על ידי מספר חוקרים מבית ספר לרפואה של אוניברסיטת קייס ווסטרן רזרב באוהיו, ארה"ב, מצביע על כך שניתן להתמודד עם תופעת שימוש יתר במשככי כאבים מסוג אופיואידים. 
על פי תוצאות המחקר, אשר פורסם בכתב העת JAMA Network Open, שימוש בתרופה סמגלוטייד, המטפלת בסוכרת מסוג 2 ובהשמנת יתר, קשור לשימוש בכמות נמוכה יותר של אופיואידים. כידוע, סמגלוטייד ידוע גם כחומר הפעיל מצוי בתרופות שונות כמון אוזפיק וויגובי. 
עוד נמצא, כי בקרב חולים הסובלים מהתמכרות לאופיואידים, אשר היו חולים בסוכרת מסוג 2, נרשמו כמעט 60% פחות אירועים של נטילת מינון יתר של אותו חומר בקרב חולים שטופלו גם באוזמפיק, זאת ביחס לחולים שטופלו בתרופות אחרות לסוכרת כמו אינסולין. במסגרת המחקר, בחנו החוקרים תיקים רפואיים של כמעט 33,000 מטופלים עם התמכרות לאופיואידים שסבלו מסוכרת מסוג 2 בדצמבר 2017 ועד יוני 2023. 
תוצאות המחקר הראו כי כ-3,000 מהחולים קיבלו תרופות שכוללות את החומר סמגלוטייד, בעוד שיתר החולים קיבלו טיפולים אחרים כמו אינסולין ותרופות לסוכרת מסוג GLP-1.
עורכי המחקר בחנו את אופן השימוש במנות יתר של אופיואידים בקרב חולים בפרק זמן של שנה לאחר שהפסיקו את הטיפול בסמגלוטייד או בתרופות אחרות. בעקבות כך, התגלה כי נרשמו 42 מקרים של שימוש במנות יתר של אופיואידים בקרב חולים שקיבלו סמגלוטייד לעומת 97 מקרים בקרב הקבוצה של החולים שטופלה עם אינסולין. לטענת החוקרים, נרשמה ירידה של 58% בין שתי הקבוצות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה