בארץ

מחקר חדש ומטלטל: כך חמאס תכנן את מתקפת הפתע הרצחנית על ישראל

מחקר חדש שנערך בהובלת סא"ל במילואים יהונתן דחוח הלוי, המשמש כחוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון, חושף כיצד תכנן חמאס את מתקפת הפתע הרצחנית באותה שבת שחורה | כל הפרטים

מערכת ice | 
מתקפת פתע על ישראל ב-7 באוקטובר (צילום פלאש 90/ עבד רחים כתיב)
במלאת שנה לאירועי ה-7 באוקטובר, מתפרסם מחקר חדש אשר חושף כיצד ביצע ארגון הטרור חמאס את מתקפת הפתע הרצחנית באותה שבת שחורה. מדובר במחקר שעליו אחראי סא"ל במילואים יהונתן דחוח הלוי, המשמש כחוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני חוץ וביטחון (JCFA). 
המחקר המעניין מבוסס על ארכיון העיתון הרשמי של ארגון הטרור חמאס המכונה "פלסטין", אתר האינטרנט של גדודי אל קסאם, וכמה ערוצי טלגרם שהראו כיצד מחבלי הנוח'בה התכוננו לאותה שבת שחורה. ממצאי המחקר מצביעים על כך שחמאס יחד עם ארגוני טרור אחרים, תכנן מתקפה מכל החזיתות. 
אותה מתקפה הייתה מתוכננת לכלול אזוריים אסטרטגיים בגליל ובנגב ואף להגשים מטרה נוספת – אינתיפאדה ביהודה ושומרון ובקרב ערביי ישראל. לצד זאת, נחשף כי חמאס וארגוני טרור נוספים תכננו לשגר רקטות רבות שיפגעו בתשתיות מרכזיות במדינה.  פרט מטלטל שהוצג במחקר, מצביע על כך שארגון הטרור ניצל את המשבר הפוליטי שנוצר בחברה הישראלית ואת הפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל, בכדי לממש את מתקפת הפתע הרצחנית. 
אירועי ה- 7 באוקטובר התרחשו בהשראת חזון "אחרית הימים". מדובר בנבואת והבטחת האסלאם לניצחון האולטימטיבי של המוסלמים על הכופרים בדת, כיבוש מסגד אל אקצה והשמדת העם היהודי.
בכדי להגשים את חזון "אחרית הימים", החליט יחיא סינוואר להקים חמ"ל מבצעים שכלל מספר זרועות צבאיות של מספר ארגונים פלסטיניים אשר היו תחת פיקודו. מבצע "שומר חומות" היווה עבור סינוואר נקודת מפנה בנוגע לפועלו ולפעילות ארגון הטרור חמאס. הוא הבין כי ניתן לגייס את ערביי ישראל למלחמה נגד המדינה ולכן החליט לצרף אליו מדינות נוספות כמו לבנון, סוריה ועיראק. 
גילוי מרעיש נוסף שעולה במחקר, מצביע על כך שארגון הטרור יצר רושם שגוי בישראל כי חמאס מורתע. במקביל לאותו תרגיל הונאה, חמאס תכנן מתקפה אווירית וקרקעית נגד מדינת ישראל. עוד עולה מהמחקר, כי סינוואר החליט לתקוף את מדינת ישראל מבלי לעדכן את חיזבאללה, דבר ששיבש את המטרות שהוצגו בתוכנית המקורית. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה