מדדים ומחקרים

מחקר חדש חושף: כך נשים משפיעות לרעה על גברים ומסכנות אותם

מחקר שפורסם ב-Personality and Individual Differences, קובע שגברים מוכנים לקחת סיכונים גדולים יותר כשהם תחת השפעה של קול נשי גבוה. לצד זאת, נחשף כי כאשר נאמר לגברים שנשים מעדיפות בן זוג בטיחותי, פעלו המשתתפים אחרת | כל הפרטים

מערכת ice | 
צילום shutterstock
מחקר שפורסם ב-Personality and Individual Differences, בחן את הקשר בין השפעותיו של הקול הנשי על התנהגות הגבר. החוקרים ביצעו שני ניסויים ובמהלכם הם ביקשו מגברים סינים צעירים להשתתף במספר סיטואציות שונות שנוצרו במציאות מדומה, בהן קיבלו רמזים מקול נשי בעל גובה גבוה ונמוך. 
באחד המבחנים שנכללו בניסוי, התבקשו הגברים להשתמש בסימולציית נהיגה עם קול נשי לניווט. מבחן אחר דרש מקבוצת הגברים להאזין למסרים שיווקים שמועברים באמצעות קול נשי בעל גובה גבוה ונמוך.
לאחר ההאזנה, התבקשו הגברים לדרג את קולה של הדוברת. בניסוי נוסף שנערך במהלך המחקר, המשתתפים נחשפו למידע בו צוינו העדפות הנשים בחיפוש אחר בן זוג ראוי. בהצהרה אחת נטען כי נשים מעדיפות גברים בריאים, חזקים, אמיצים, אוהבי ספורט וגבריים ואילו בהצהרה השנייה נטען כי נשים מעדיפות גברים סבלניים, משפחתיים, אדיבים ובוגרים. 
המשתתפים נאלצו לעבור מבחן נוסף. קבוצת הגברים נחשפו לסימולציה משונה שהוצגה במכשירי המציאות המדומה שלהם, בה הם נאלצו ללכת על קרש שהיה תלוי מעל גורד שחקים. המבחן בדק באיזו מהירות מבצעים המשתתפים את המשימה ועד כמה הם מוכנים להסתכן בכדי להגיע ליעד הנדרש.
ממצאי שני המבחנים שנכללו במחקר, הצביעו על כך שגברים מוכנים לקחת סיכונים גדולים יותר כשהם תחת השפעה של קול נשי גבוה. לצד זאת, נטען כי כאשר נאמר לגברים שנשים מעדיפות בן זוג בטיחותי, הם פעלו אחרת במהלך מבחן המציאות המדומה ולקול הנשי הגבוה לא היה קשר להתנהגות גברית מסוכנת יותר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה