בריאות

מחקר חדש ומדאיג חושף: אלו הרכיבים הרעילים שהתגלו בטמפונים

מחקר חדש העלה חשד על נוכחותן של מתכות רעילות בטמפונים. בעקבות אותו חשד, ה-FDA  הודיע כי הוא יקיים חקירה מעמיקה בנושא. בהודעה הרשמית שפרסם מנהל המזון והתרופות האמריקני, צוין כי חברת הייצור צריכה לבחון את בטיחותם של מוצרי ההיגיינה רגע לפני יציאתם לשוק

מערכת ice | 
מחזור חודשי-אילוסטרציה (צילום unsplash)
ה-FDA פרסם לאחרונה הודעה דרמטית בעקבות מחקר חדש ומדאיג שהעלה חשד על הימצאותן של מתכות רעילות בטמפונים. בעקבות אותו חשד, מנהל המזון והתרופות האמריקני דיווח כי הוא צפוי לקיים חקירה מעמיקה בנושא.  
על פי הפרסום של אתר "מאקו", אותו חשד מתבסס על מחקר שבוצע בחודש יולי, שם נחשף כי במוצרי ההיגיינה של הנשים (טמפונים) אותרו מתכות כבדות ורעילות שונות כגון עופרת וארסן. עורכי המחקר מציינים כי למרות שריכוז המתכות שאותרו בטמפונים היה די נמוך, חשיפה לרכיבים רעילים אלו הינה מסוכנת. 
במסגרת המחקר, נבדקו 30 טמפונים שונים של 14 מותגים שנרכשו מקמעונאיות וחנויות מכרות בארה"ב, בריטניה ויוון. על אף שהמחקר הצליח לאתר את הימצאותן של המתכות בטמפונים, עורכי המחקר לא בדקו האם הן משתחררות ממוצרי ההיגיינה במהלך השימוש, כך צוין בהודעה הרשמית שפרסמו רשויות בארה"ב. 
לכן, החליט מנהל המזון והתרופות האמריקני כי יש לחקור לעומק את הממצא המדאיג וזאת על ידי ביצוע מחקר מעבדתי נוסף. עורכי המחקר יבדקו האם במהלך שימוש רגיל במוצרי ההיגיינה עשויות להשתחרר לגופן של הנשים מתכות רעילות. בהודעה הרשמית שפרסם ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקני, נודע כי חברת הייצור צריכה לבחון את בטיחותם של מוצרי ההיגיינה רגע לפני יציאתם לשוק. 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה