כסף וצרכנות

מהפכה במחירי מוצרי ההיגיינה לנשים? אלו היוזמות החדשות שעלו

יוזמה חדשה במערכת הבריאות תפעל לכאורה על מנת להוריד את מוצרי הספיגה למחזור החודשי ובריחת שתן עבור נשים. בין ההצעות שעלו: הפחתת מע"מ, חלוקה בחינם במוסדות שונים, הכללה בסל הבריאות ועוד
מערכת ice | 
מוצרי היגיינה נשית (צילום shutterstock)
אחת הסוגיות הבוערות ביותר עבור נשים בישראל, וגם עבור נשים ברחבי העולם, היא זו העוסקת במחירי מוצרי הספיגה המיועדים לספיגת המחזור החודשי ובריחות שתן. ספציפית בארץ, נשים מוציאות מדי חודש עשרות שקלים על מוצרים, אשר כידוע בלעדיהן הן לא יכולות להתנהל באופן סדיר לאורך כשבוע, מדי חודש.
לאור העובדות הללו, לאחרונה עלתה יוזמה חדשה במערכת הבריאות במסגרתה יהיה ניסיון להפחית את המחירים של מוצרי ההיגיינה, בין היתר בעזרת הפחתה של מס, הכללה בסל הבריאות, חלוקה בחינם ועוד.
השיח סביב היוזמה התקיים במועצה הלאומית לבריאות הקהילה (גוף שמייעץ למשרד הבריאות), שם הוסבר כי נשים רבות נאלצות לוותר על דברים בסיסיים בחייהן על מנת שיוכלו לרכוש את מוצרי הספיגה להן הן זקוקות ועל כן מוצרים אלו לא נחשבים למותרות, אלא הכרח. עם זאת, כיום קמעונאים קובעים את מחירי המוצרים ללא פיקוח וכרצונם ומדובר בבעיה קהילתית. פגיעה ביכולת של אישה לרכוש את המוצרים בפועל גם פוגעת בזכותה לתנועה, תעסוקה וחינוך.
במועצה כאמור הוצעו כמה פתרונות, בהם מע"מ אפסי על מוצרי ספיגה, פיקוח מחירים, קביעה כי מדובר במוצר רפואי והכנסתו לסל הבריאות (יש לשכנע את הוועדה הרפואית של משרד הבריאות שאכן מדובר במוצר שכזה) וחלוקה של המוצרים בחינם במסגרות חינוך ורווחה, כצעד ראשוני.
לסיכומו של דבר הוסכם כי יש להמשיך לקדם את הנושא בשיתוף מועצות נוספות ולהפנות מכתב ברור למשרד הבריאות בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה