בריאות

מחקר חדש חושף: מי סובל מהזדקנות מוחית מואצת בגלל הקורונה?

מחקר חדש חושף כי מתבגרות שחוו את תקופת סגרי הקורונה, סובלות מהזדקנות מוחית מהירה יותר מאשר מתבגרים. על פי סריקות MRI,  מוחן של הבנות הציג ממוצע התבגרות של 4.2 שנים יותר מהצפוי לאחר תקופת הסגרים בקורונה, זאת ביחס ל-1.4 שנים בקרב הבנים
מערכת ice | 
קורונה (צילום freepik)
בעקבות התפרצות נגיף הקורונה והשלכותיו הבריאותיות הרבות, נערכו לא מעט מחקרים מדעיים שבחנו את ההשפעה שלו על תפקוד גוף האדם. לאחר שמחקר של אוניברסיטת קולג' בלונדון, מכון וולקאם סנגר ואימפריאל קולג' לונדון בבריטניה חשף מדוע ישנן קבוצות שלא נדבקות בקלות מאותו נגיף מסוכן, בימים אלו התפרסם מחקר נוסף בנושא.
על פי הפרסום של העיתון הבריטי "הגרדיאן", סריקות MRI הראו כי נערות מתבגרות שחוו את תקופת סגרי הקורונה, מתמודדות עם הזדקנות מוחית מהירה יותר מאשר נערים מתבגרים. על פי עורכי המחקר, אותו ממצא מטריד מתקשר לעובדה כי הסגרים בתקופת הקורונה השפיעו בצורה יוצאת דופן על הנערות המתבגרות. 
ממצאים מעניינים נוספים שעלו במהלך המחקר הראו כי קיימת הזדקנות מוחית מוקדמת בקרב מתבגרים ומתבגרות אך אצל הבנות קצב התהליך מהיר יותר. על פי סריקות ה-MRI, מוחן של הבנות הציג ממוצע התבגרות של 4.2 שנים יותר מהצפוי לאחר תקופת הסגרים בקורונה, זאת ביחס ל-1.4 שנים בקרב הבנים. 
עורכי המחקר עקבו אחר מוחם של  160 ילדים ומתבגרים בשנת 2018 ולאחר מכן בשנים 2021-2022. תוצאות המחקר הצביעו על כך שלאחר תקופת הסגרים בקורונה מוחם של המתבגרים השתנה באופן משמעותי.
על פי הממצאים, סריקות ה-MRI הציגו סימנים לדילול מהיר של קליפת המוח באזור מסוים בקרב המתבגרים בעוד שבקרב המתבגרות אותה תופעה מדאיגה נרשמה ב-30 אזורים שונים במוח. 
כאמור, מחקר אחר שפורסם בחודש יולי האחרון חשף מדוע ישנן קבוצות שנדבקות בקלות מנגיף הקורונה ויש כאלו שלא חשופות לסיכון הבריאותי. על פי ממצאי המחקר, אותר גן בשם HLA-DQA2 ברמה גבוה יותר במתנדבים שלא פיתחו הדבקה מתמשכת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה