בריאות

זינוק בתחלואה מנגיף הקורונה: האם נידרש להתחסן שוב?

מצב התחלואה בקורונה בארה"ב רק הולך ומחמיר, אך כאן בארץ מספר החולים במצב קשה עלה רק ב-8 משבוע שעבר לשבוע הנוכחי. האם משמעות הדבר כי עדיין נצטרך להתחסן בקרוב?
מערכת ice |  3
חיסון קורונה (צילום freepik)
כבר זמן מה שישנו שיח סביב גל קורונה נוסף, אך התחושה בעיקרה היא כזו של חוסר ודאות ועמימות. כעת מתברר כי בארה"ב כבר ניתן להגדיר את המצב כגל קורונה לכל דבר ועניין, בעוד שכאן בארץ המגמה לא בדיוק מציגה זאת.
על פי הערכות, מדי יום כ-650 אלף אמריקנים נדברים בנגיף, בעוד שכאן בארץ ישנם 48 חולים במצב קשה לעומת 40 בשבוע שעבר. במאקו שוחחו עם פרופסור סיריל כהן, ראש המעבדה אימונותרפיה באוניברסיטת בר-אילן, והוא מסר כי אף שישנו לכאורה גל קורונה בדרך לישראל, המצב פחות מדאיג מזה שהיה בעבר היות שמרבית האוכלוסייה כבר נחשפה לנגיף, והיות שהזן החדש התפתח מזן האומיקרון ולא מזן הדלתא החמור.
על כן, פרופ' כהן אמר כי הוא לא רואה סיבה לבהלה, אך כי הוא מאמין שייתכן ובקרוב אנו נתבקש בידי משרד הבריאות להתחסן שוב. עם זאת, הוא ממליץ להיבדק לנגיף אם חשים ברע כדי לא להתחסן לשווא במקרה וישנה הוראה להתחסן. עוד הוא אומר כי המדיניות בארץ תיקבע על פי מצב העומס בבתי החולים, ועל כן אין חשש מקריסה או מצב חירום בנושא.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רק תנסו
    רק תנסו 09/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להתקרב עם מזרק התגובות תהיינה קשות מאוד
    סגור
  • 2.
    לכו חפשו מי ילך להתחסן
    אריאל 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    6 0
    מוכנה לשבת בכלא ולא להתחסן
    סגור
  • 1.
    תאריך
    אריה 09/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה אין תאריך לכתבה ?
    סגור