מדדים ומחקרים

רווחת העובדים היתה בשיא בקורונה; עם החזרה לעבודה, הם שוב אומללים

מחקר חדש מאוניברסיטת ג'ונס הופקינס מעלה תמונה עגומה: החזרה ההדרגתית לעבודה במשרדים דחפה את רווחת העובדים חזרה למקום נמוך; אוכלוסיות מוחלשות נפגעות באופן הקשה ביותר; החוקרים: "השקעה ברווחת העובדים לא יכולה להיות רק תגובה למשבר זמני"
שרון בירקמן | 
הייטק (צילום freepik)
כשהעולם חזר לשגרה לאחר תקופת הקורונה, גם המשרדים נפתחו מחדש מחדש. מחקר חדש מצביע על כך שהחזרה למשרדים גרמה לירידה דרמטית ברווחת העובדים בארצות הברית, לאחר שעלתה לרמות שיא בתקופת העבודה מהבית.
במחקר, שנערך על ידי בית הספר לעסקים של ג'ונס הופקינס בשיתוף Great Place to Work, נמצא כי רווחת העובדים בשנת 2020 עמדה על מדד של 4.21 – עלייה בהשוואה ל-4.10 שנמדדה ב-2019; עם חזרת העובדים למשרדים, המדד ירד חזרה ל-4.11. הסיבה המרכזית לירידה היא אובדן הגמישות שהעניקה העבודה מהבית במהלך תקופת הסגר. 

המחקר ניתח כמיליון וחצי תשובות של עובדים מ-2,500 ארגונים, והגדיר את רווחת העובדים כתמהיל של חמישה מרכיבים: תמיכה רגשית ונפשית, תחושת מטרה, תמיכה אישית, יציבות כלכלית, וחיבורים חברתיים. נשים, צעירים (דור Z) ושחורים דיווחו על ירידה חדה יותר ברמת הרווחה שלהם, במיוחד בהשוואה לעובדים לבנים ומבוגרים יותר. "תקופת הקורונה אילצה את הארגונים להתמקד ברווחת העובדים", אמרה אחת החוקרות. " ככל שחוזרים לנורמות שלפני המגפה, כך רווחת העובדים נפגעת."
עוד מצביע המחקר על פער משמעותי בין רמות הרווחה עליהן דיווחו מנהלים בארגונים לבין אלו של עליהן דיווחו העובדים. הפער עלול להוביל לניתוק בין מקבלי ההחלטות לבין הכפופים להם. "השקעה ברווחת העובדים לא יכולה להיות רק תגובה למשבר זמני, אלא חייבת להיות חלק בלתי נפרד מהתרבות הארגונית", מסרה בארטון, "אחרת הסיכון לאובדן ההון האנושי יעלה בצורה חדה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה