בריאות

מחקר חדש ומפתיע: זה הקשר המטריד בין החטיף האהוב לעכברים

מחקר חדש שנערך באוניברסיטת סטנפורד גילה כי ניתן להשתמש בצבע המאכל הסינתטי טרטרזין בכדי לשנות את צבע עורם של עכברים לשקוף. במהלך המחקר, החוקרים מרחו את צבע המאכל על גופם של העכברים ולאחר זמן מה גילו כי צבע עורם הפך לשקוף

מערכת ice | 
עכבר (צילום Sophie Gordon / Flash 90)
לא מעט מחקרים אקדמיים בוחנים את ההשפעה של צריכת חטיפים אהובים ומוכרים על בריאות בני האדם. בחודש יולי האחרון דווח כי מחקר חדש מצא כי חשיפה מוקדמת לבמבה, חטיף הבוטנים האהוב, עשוי לצמצם את הסיכוי להתפתחות אלרגיה בכ-75%. כעת, מתפרסם מחקר אקדמי חדש על החטיף המוכר דוריטוס
על פי הפרסום של העיתון "The Washington Post", חוקרים באוניברסיטת סטנפורד גילו כי ניתן להשתמש בטרטרזין, צבע המאכל הסינתטי הנמצא בחטיף האהוב ויתר חטיפים ומשקאות מוגזים, בכדי לשנות את צבע עורם של עכברים לשקוף. החוקרים מציינים כי מהלך זה יאפשר למדענים לראות מה מצוי מתחת לרקמות הביולוגיות.
במסגרת המחקר, נבדקה ההשפעה של צבע המאכל הסינתטי על עורם של עכברים. החוקרים השתמשו בחומר כתמיסה ועיסו אותו על עורם. לאחר זמן מה, הבחינו החוקרים כי צבע עורם של העכברים הפך לשקוף.
על פי החוקרים, מדובר בממצא חשוב שעשוי לסייע משמעותית למדענים בתהליך עריכת הדמיות וסריקות ברקמות ביולוגיות. עוד מדגישים החוקרים, בשל יכולתו של צבע המאכל הסינתטי לשנות את הדרך שבה האור חודר דרך הרקמה, הוא מאפשר למדענים לראות מה מצוי מבעד הרקמה בעומד של עד סנטימטר. 

 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה