בריאות

מחקר חדש ומפתיע: החטיף האהוב מונע התפתחות של אלרגיה מסכנת חיים

מחקר חדש בחן את הקשר בין חשיפה לבוטנים מגיל ינקות לבין התפתחות אלרגיה מסכנת חיים בהמשך החיים. על פי ממצאי המחקר, חשיפה מוקדמת לבוטנים מפחיתה את הסיכוי להתפתחות אלרגיה בכ-75%

מערכת ice | 
מוצרי אסם (צילום פלאש 90/ אוליביה פיטוסי)
מחקר חדש בחן את הקשר בין חשיפה לבוטנים מגיל ינקות לבין התפתחות אלרגיה מסכנת חיים בהמשך החיים. קבוצה בינלאומית של חוקרים, רצו לדעת האם צריכת בוטנים עשויה להשפיע לטובה על בריאות הילד בהמשך חייו.
במהלך המחקר אשר מתנהל כבר למעלה מ-15 שנה, אשר התפרסמו ב"ניו אינגלנד ג'ורנל אוף מדיסין", נבדקו כ-640 תינוקות בני ארבעה חודשים עד 11 חודשים, אשר הציגו נטייה לפתח אלרגיות שונות מסכנות חיים, ביניהן אלרגיה לבוטנים
בכדי לדעת מי מהתינוקות הנבדקים רגיש לבוטנים, ביצעו החוקרים בדיקה עורית. לאחר מכן, חילקו עורכי המחקר את התינוקות לשתי קבוצות. הקבוצה הראשונה כללה את התינוקות שהראו רגישות לבוטנים והקבוצה השנייה כללה את התינוקות שלא הדגימו רגישות לכך. מלבד זאת, כל אחת מהקבוצות חולקה שוב לשניים, אלו שצרכו במבה באופן תדיר עד גיל חמש ואלו שלא. 
כמה שנים לאחר תחילת המחקר, כאשר אותם ילדים הגיעו לגיל חמש, הם נבדקו לאלרגיה לבוטנים. מלבד זאת, לאחר שביצעו לילדים בדיקת דם, נמצא כי בדמם של ילדים אלרגניים לבוטנים יש כמות גדולה יותר של נוגדנים לחלבון בוטנים בהשוואה לכמות הנוגדנים המדכאים. 
עוד נמצא כי מספר הילדים האלרגניים היה נמוך יותר בקבוצות שנחשפו לחטיף הבמבה במשך השנים הראשונות שלהם, זאת בניגוד לאלו שנמנעו מצריכת בוטנים. מלבד זאת, החוקרים גילו כי כמה ילדים שהציגו תגובה בבדיקה העורית בינקות, לא נמצאו אלרגיים לבוטנים בגיל חמש בזכות צריכת חטיף הבמבה. 
לאחר שבחנו החוקרים את כל קבוצות הניסוי, הוערך כי חשיפה מוקדמת לבוטנים מפחיתה את הסיכוי להתפתחות אלרגיה בכ-75%. עוד טוענים החוקרים, כי החשיפה המוקדמת לבוטנים הינה יציבה והיא נשמרת לאורך שנים. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה