בריאות

מחקר מדאיג חושף: המוצר הבריאותי שעלול להגביר את הסיכון למוות מוקדם

מחקר חדש שנערך במכון הלאומי לסרטן במרילנד, מצא כי נטילת כמוסות מולטי ויטמין מדי יום אינה תורמת לאריכות חיי בני האדם ואף עלולה להגדיל את הסיכון למוות מוקדם. תוספי בטא־קרוטן עשויים להגביר את הסיכון לחלות בסרטן ריאות ובמחלות לב

מערכת ice | 
בריאות הנפש-אילוסטרציה (צילום freepik)
מחקר חדש שנערך על ידי מספר חוקרים במכון הלאומי לסרטן במרילנד, מצביע על כך כי נטילת כמוסות מולטי ויטמין מדי יום אינה תורמת לאריכות חיי בני האדם. מלבד זאת, נמצא נטילת  כמוסות מולטי ויטמין מדי יום, עלולה להגדיל את הסיכון למוות מוקדם. 
המחקר, אשר פורסם בעיתון הבריטי "הגרדיאן" ובכת העת המקוון  Jama, כלל ניתוח רישומי בריאות של כמעט 400 אלף בוגרים בריאים שלא סובלים ממחלות כרוניות, זאת בכדי להבין האם כמוסות המולטי ויטמין במינון יומיומי, אשר נלקחו במשך 20 שנה, הפחיתו את סכנת התמותה.  
עוד נמצא, כי תוספי בטא־קרוטן עשויים להגביר את הסיכון לחלות בסרטן ריאות ובמחלות לב, וברזל שקיים במולטי ויטמינים רבים, עלול לגרום למצב מסוכן של עומס אשר יכול להוביל למחלות לב, כלי דם, סוכרת ודמנציה. 
ממצאי המחקר הראו כי אותם משתתפים שצרכו מולטי ויטמינים באופן יומיומי, מתו בתקופת המחקר יותר מאשר אלו אשר לא צרכו אותם. בעקבות כך, מיהרו החוקרים לציין כי הם לא ממליצים בשימוש בכמוסות מולטי ויטמינים להארכת תוחלת החיים.
על אף  העובדה כי רבים מאיתנו מקפידים ליטול כמוסות מולטי ויטמינים למען שיפור הבריאות, החוקרים מזהירים מפני שימוש בהם ומציינים כי קיים ספק ביתרונות הבריאותיים שלהם.
לצד זאת, החוקרים הדגישו כי שימוש בכמוסות לא הפחית את הסיכון למוות אבל הם דיווחו על סיכון תמותה גבוה ב-4% בקרב המשתמשים בשנים הראשונות למחקר. לטענתם, הסיכון הגבוה למוות עלול להתקשר למצבים בהם מתרחשים נזקים שונים שמולטי ויטמינים עשויים ליצור.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה