כסף וצרכנות

מחקר קשה: הישראלים מעמיקים את המינוס; הביטחון הכלכלי יורד

55% מהישראלים חשים ביטחון כלכלי ברמה בינונית ומטה; 46% הגדילו מסגרות בבנק או בכרטיסי האשראי; 50% מרגישים זינוק במחירי המזון
מערכת ice | 
יוקר המחיה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
יוקר המחיה והשפעות המלחמה החלו להכביד על הציבור הישראלי, כך עולה מסקר חדש של האפליקציה הפיננסית קפטן קרדיט. הסקר מגלה כי כמעט מחצית מהישראלים (46%) הגדילו לאחרונה את מסגרת כרטיס האשראי או חשבון העו"ש שלהם כדי להתמודד עם עלויות המחיה הגבוהות.
עוד עולה מהסקר כי הציבור מרגיש זינוק בהוצאות המזון, כאשר כ-50% מהנשאלים ציינו כי זה התחום המושפע ביותר מהמצב הכלכלי. אחריו נמצאים הדיור (13%), חסכונות והשקעות (10%) ובידור ופנאי (6%).

דירוג אשראי (צילום מסך: יח"צ קפטן קרדיט)
כשליש מהנשאלים לקחו הלוואות בחודשים האחרונים וכ-17% שוקלים לעשות זאת בקרוב. שליש מההלוואות שנלקחו שימשו לכיסוי התחייבויות קודמות או הוצאות שוטפות. "ההלוואות שנלקחות בימים אלו הן לא בהכרח הלוואות 'מצמיחות' מבחינה פיננסית לטובת רכישת נכס או השקעה אלא כאלו שנועדו לאפשר 'לגמור את החודש' או 'לשמור על הראש מעל המים'" , אומר משה ידגר, מנכ"ל קפטן טכנולוגיות, מפעילת אפליקציית קפטן קרדיט. כשני שליש (67%) מהמשיבים השתמשו בדירוג האשראי שלהם כדי לשפר את התנאים שהוצעו להם.

משה ידגר, מנכ"ל קפטן טכנולוגיות (צילום: מיכה לובטון)

ממצא נוסף מהסקר הוא ירידת הביטחון הכלכלי של הציבור, כאשר כ-55% מהישראלים חשים ביטחון כלכלי ברמה בינונית ומטה. החששות העיקריים לעתיד הקרוב כוללים עלייה בהוצאות השוטפות (27%), עלייה בהוצאות קבועות כמו שכירות (18%), הוצאות לא צפויות (14%), ירידה בהכנסות (12%), עליית מחירי הדיור (9%) ואובדן עבודה (7%).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה