בריאות

מחקר חדש ומפתיע: המוצר האהוב מפחית את הסיכון למחלות לב עד 18%

מחקר חדש בחן את הקשר בין צריכת שמן זית להשפעה על בריאותינו. על פי הממצאים, אנשים שצרכו כמות גבוהה של שמן זית הינם בעלי סיכון נמוך יותר לפתח מחלות לב ביחס לאלו שבחרו שלא לצרוך אותו באותה המידה. עוד עולה, כי צריכה יומית של זמן זית עשויה לצמצם את הסיכון ללקות במחלות לב ב-18%

מערכת ice | 
התקף לב (צילום Pexels / Pixabay)
מחקר חדש בחן את הקשר בין צריכת שמן זית להשפעה על כך על בריאותינו בהיקשר של מניעת מחלות מסוכנות ואורח חיים בריא. המחקר, אשר בוצע באוניברסיטת הרווארד ופורסם באתר ScienceAlert, חושף כי אנשים שצרכו כמות גבוהה של שמן זית הינם בעלי סיכון נמוך יותר לפתח מחלות לב ביחס לאלו שבחרו שלא לצרוך אותו באותה המידה. תוצאות המחקר מוכיחות כי צריכה יומית של זמן זית עשויה לצמצם את הסיכון ללקות במחלות לב ב-18%. 
המחקר המעניין על צריכת שמן הזית מכיל נתונים נוספים שמוכיחים כי צריכה קבועה עשויה לצמצם את הסיכון לתמותה מוקדמת, כולל מחלות נשימה, מחלות נוירולוגיות ואף מחלות סרטן.
משך המחקר הינו כ-28 שנים והמדגם המייצג שלו היה מורכב מיותר מ-90,000 משתתפים. ממצאים נוספים העידו כי אנשים שצרכו יותר מ-7 גרם שמן זית ביום, נמצאים בסיכון מופחת לתמותה ב-12%-14% ביחס לאלו שצרכו פחות משמן זית או כאלו שבחרו שלא לצרוך אותו בכלל. 
המוצר האהוב והמוכר משפר משמעותית את רמות לחץ הדם. מחקרים רבים מצביעים על כך ששמן הזית מכיל כמות גבוהה של פוליפנולים שמסייעים בהפחתת לחץ הדם. יתרונותיו של שמן הזית לא מסתיימים בכך. מחקרים אחרים חושפים כי אנשים שצורכים תזונה ים תיכונית אשר עשירה בשמן זית, הינם בעלי סיכוי נמוך יותר ללקות במחלות הסרטן.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה