בריאות

מחקר חדש ומדאיג: התנועה המגונה שכולם עושים עלולה לגרום למחלה קשה

מחטטים באף? אין אחד שלא חטא בזה לפעמים. מחקר חדש מזהיר, חיטוט באף עלול להעלות את הסיכוי לחלות במחלת האלצהיימר כשנתבגר
מערכת ice |  3
צילום Shutterstock
מחקר חדש שפורסם בכתב העת American Journal of the Medical Sciences, נותן תשובה לשאלה שככל הנראה לא חשבנו שקיימת. האם חיטוט באף הוא גורם סיכון משמעותי לחלות באלצהיימר? התשובה היא כן.
המחקר הראה כי מספר פתוגנים, כולל אלה שפולשים למוח דרך אפיתל האף, נקשרו למחלת אלצהיימר ובודדו במהלך ניתוח שלאחר המוות. פתוגנים הם מיקרו-אורגניזמים שגורמים לפלאקים העמילואידים שהם בעצם גושים קטנים של חומר המצטברים במוח ועלולים להגביר את הסיכון לחלות במחלת האלצהיימר.
הנתונים הנוכחיים של המחקר מסתמכים על מחקרים של מדענים אחרים. צוות באוסטרליה שגם הזהיר מפני הקשר של חיטוט באף להגברת הסיכון לחלות באלצהיימר, קרא לבצע פעולות קטנות כמו שטיפת ידיים כי להפחית את הסיכון.
כ-50 מיליון אנשים ברחבי העולם חולים היום באלצהיימר ולפי ההשערות מספר זה עתיד לשלש את עצמו עד שנת 2050. אלצהיימר נחשבת לאחת המחלות הקשות ביותר בעולם היום. המקור של המחלה עדיין לא ידוע ונמצא תחת חקירה. יש מדענים שטוענים שהצטברות של פלאקים וסבכים עמילואידים במוח של חלבון בשם טאו הוא גורם למחלה, ויש מדענים שמצביעים גם על אופציה בין הקשר של נזק וצלקות בכלי הדם במוח. מה שעלול להפחית את זרימת הדם ולעורר שבץ זעיר ולא מורגש שעלול לגרום למחלה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חקי חיון אם כבר מנקים הנחיריים אז אם נייר רך (ל"ת)
    חקי חיון 09/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    תעשו השוואה בין חולה הלצהימר שאוכלים חזיר לאלה שלא ,
    שלום גולן 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תגלו דבר מפתיע , ביחס להלצהימר, בבשר החזיר יש נגיף שגורם למחלה , בלי מחקר ובלי פרסומים , פשוט כי זה כתוב בפרסומים של הגאונים היהודים ובספרי הקודש .
    סגור
  • 1.
    כל ילד מחטט באף , ורק אחוז קטן חולה בהלצהימר, מחקר שגוי
    שלום גולן 09/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אף אחד לא מצא באמת את הסיבה למחלה (שאחרת היה סיכוי לרפא אותה ) מחקר כזה עלה הרבה כסף , נתן לפרופסורים אפשרות לכתוב מאמר , בפועל , זה סתם עוד מאמר לא מוכח , שמחקר נוסף בעתיד ידחה , כרגיל
    סגור