בעולם

הרשימה המסוכנת: הכתבת הדליפה מידע וסיכנה את יהודי אוסטרליה

בעלי עסקים יהודים נרדפים באוסטרליה: כתבת ה"ניו יורק טיימס", נטשה פרוסט חשודה שפרסמה רשימה של בעלי עסקים יהודיים

מערכת ice | 
ניו יורק טיימס (צילום יונתן זינדל פלאש 90)
העיתון האמריקני ה"ניו יורק טיימס", הודיע כי פתח בהליך משמעתי נגד הכתבת נטשה פרוסט, לאחר שהודתה בהדלפת פרטים מקבוצת צ'אט של בעלי עסקים יהודים באוסטרליה, דבר שהביא לרדיפתם בידי גורמים אנטי ישראלים. כמובן הפרסום הגיע ללא אישור מהמערכת. רבים מתוך יותר מ-600 היהודים שהופיעו ברשימה קיבלו איומים על חייהם, קללות ונאצות, גם ברשת וגם מחוצה לה.
פרוסט הורידה כ-900 עמודים של התכתבות מתוך קבוצת וואטסאפ שנפתחה על ידי הקהילה היהודית באוסטרליה  לאחר מתקפת 7 באוקטובר. פרוסט טענה את המידע שהודלף חלקה עם אדם אחד בלבד שככל הנראה פרסם אותו ללא הסכמתה. "השימוש לרעה והפצת הפרטים נעשו ללא ידעתי או הסכמתי. נדהמתי מהאירועים הללו ששמו אותי ורבים אחרים בסכנה איומה. אני מצטערת מעומק ליבי על החלטותיי ואין לי כל כוונה להגיב יותר מכך".
העיתון האמריקני "ניו יורק פוסט" טען כי כמה מהקורבנות נאלצו לעזוב את בתיהם כתוצאה מהטרדה מתמשכת. יהושע משה, אחד מחברי הקבוצה שפרטיו הודלפו, סיפר כי חנות המזכרות שבבעלותו בעיר מלבורן הותקפה והושחתה על ידי אלמונים ומדבקות אנטי ישראליות הודבקו במקום. משה נאלץ לסגור את העסק ולעזוב את השכונה.
מארק דרייפוס, התובע הכללי באוסטרליה, הודיע שיקדם חוק שאוסר על הפצה מכוונת של פרטי תקשורת של אזרחים במטרה לפגוע בהם או בשמם הטוב. "השימוש הגובר בפלטפורמות מקוונות לפגוע באנשים דרך חשיפת פרטיהם האישיים ללא הסכמתם, הוא תופעה מסוכנת ומטרידה מאוד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה