קריפטו

האם ניקול קידמן ומל גיבסון פרסמו הונאות קריפטו בפייסבוק?

רשות התחרות והצרכנות באוסטרליה הגישה ב-2022 תביעה אזרחית כנגד ענקית הטכנולוגיה מטא בטענה שהחברה אינה מטפלת בנושא הדיפ פייק בצורה מערכתית ומסייעת לנוכלים בעצימת עין. ממטא נמסר: "מטא לא רוצה הונאות בפלטפורמות שלה"
מערכת ice | 
אוסטרליה פייסבוק רשת חברתית (צילום freepik)
רשות התחרות והצרכנות האוסטרלית (ACCC) הודיעה לבית המשפט כי מניתוח שערכה עולה כי 58% מכל מודעות הקריפטו בפייסבוק הן הונאות דייפ פייק או לפחות מפרות את מדיניות הפרסום של מטא.
מ-2022 הרשות שקועה בקרב משפטי עם מטא שבמרכזו מודעות המציגות סלבריטאים כמו ניקול קידמן, מל גיבסון וכריס בראון, כאילו הם תומכים או מקדמים את ההונאות. לטענת הרשת, מדובר בלא יותר מדיפ פייק. ברשות טוענים כי מטא הייתה מודעת לכך שאחוז משמעותי של המודעות לקריפטו בפלטפורמת פייסבוק השתמש בשיטות פרסום מטעות או שקריות לפחות מאז ינואר 2018. 
לטענת הרשות, בעוד מטא פועלת לעיתים קרובות לפי דיווחים ומסירה פרסומות הונאה או מפרות מדיניות לאחר קבלת תלונה, היא לא פועלת מספיק ברמה מערכתית וממשיכה להציג ולהרוויח כסף מפרסומות מסוג זה. הרשות טוענת כי מטא “הייתה בעלת היכולת הטכנית או בעלת היכולת לפתח טכנולוגיה" שתתריע בפני המשתמשים על מודעות חשודות, אך לא עשתה זאת. 

"נוכלים משתמשים בכל פלטפורמה העומדת לרשותם ומתאימים את עצמם באופן מתמיד כדי להימנע מאכיפה", מסר דובר מטא ל"גרדיאן" הבריטי. "מטא לא רוצה הונאות בפלטפורמות שלה ונמשיך לעבוד כדי למנוע אותן ולהגן על המשתמשים שלנו".
שימוש בדיפ פייק של דמויות מפורסמות אינו תופעה חדשה, אבל המצב מחמיר בזמן האחרון. מחקר שנעשה לאחרונה על ידי מחלקת המחקר של Bitget מראה כי ההפסדים הצפויים כתוצאה מהונאות קריפטו באמצעות דיפ פייק עשויים לעלות על 25 מיליארד דולר בשנת 2024 בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה