בעולם

תתכוננו להיות מופתעים: באיזו מדינה אוהבים עשירי העולם לגור?

בשנת 2023, 120 אלף מיליונרים עברו דירה למדינה אחרת, התחזית ל-2024 היא ש-128 אלף מיליונרים יעברו לגור במדינה שתיקח מהם פחות ותיתן להם יותר הטבות והקלות מס. איך נראית המפה?
שרון בירקמן |  3
עשירי העולם-אילוסטרציה (צילום shutterstock, מתוך האינסטגרם)
עד לא מזמן שתי המדינות האטרקטיביות ביותר עבור אנשים עשירים, היו בריטניה ושוויץ. בריטניה היתה אחת המדינות האהובות על עשירי העולם בזכות משטר מס שעזר לעשירים לחסוך בתשלומים עוד מהמאה ה-19. השיטה פשוטה: העשירים משלמים כמה עשרות אלפי ליש"ט תמורת סטטוס של "נון-דום", וכך יוכלו לשלם מס הכנסה רק על כספים שהכניסו בבריטניה ולא על מה שהכניסו משאר העסקים שלהם ברחבי העולם. ההטבה הזו כל כך אטרקטיבית לעשירים, ש-74,000 החזיקו בסטטוס "נון-דום" ב-2023.
בשוויץ קיים כבר כמאה שנה משטר מס למשיכת עשירים. העשירים יכולים להגיע להסכמים אישיים עם רשויות בקנטונים השונים לגבי שיעורי המס שישלמו. יותר מ-4,500 אנשים שילמו מס בצורה הזו ב-2023.
בתקופת הקורונה הממשלות לקחו על עצמן כמות חוב עצומה והקופות ריקות. בניסיון להכניס עוד קצת כסף לקופה ולהרגיע את הזעם הציבורי, בריטניה, איטליה ופורטוגל הידקו את המיסוי על עשירים מאוד וסין הכריזה על מדיניות של חלוקת עושר מחדש. כל אלה נתנו את האות לפתיחת תחרות קשה על המיליונרים בין מדינות בעולם.
בינתיים, שלושת היעדים המובילים באירופה עבור מיליונרים היו איטליה, שוויץ ומונקו, שמאפשרות להם גם להישאר קרובים לשוקי הבית שלהם. דובאי וסינגפור אטרקטיביות יותר למיליונרים מאסיה.

דוח העושר הגלובלי של UBS מהחודש שעבר חזה כי בריטניה והולנד יאבדו את רוב המיליונרים שחיים בהן עד שנת 2028 לטובת מדינות כמו סינגפור, אוסטרליה ואיחוד האמירויות (בעיקר דובאי). 
אז איפה המיליונרים ירצו לגור בשנים הקרובות?
במפתיע, מהדוח עולה כי שיאנית ההגירה צפויה להיות דווקא אוסטרליה, עם כ-4,200 איש שיהגרו לסידני ומלבורן; כשלושת אלפים מיליונרים צפויים לפי הדוח להעתיק את מקום מגוריהם לאיחוד האמירויות, בעיקר דובאי; כ-2,500 צפויים לעבור לסינגפור; כאלפיים להונג קונג; שוויץ תמשיך למשוך מיליונרים, בעיקר מבריטניה. לפי הדוח של UBS כ-1,800 איש צפויים לעבור אליה; איטליה וטורקיה ימשכו כ-1,200 מיליונרים כל אחת. 


"משפחות עשויות לשנות את מקום המגורים בקלות יותר מאשר בעבר", אמר בראיון ל"פייננשל טיימס" פיליפ פולפר, שותף במשרד עורכי דין שוויצרי המסייע לבעלי ההון לבחור את מקום מגוריהם, "ועדיין גם כשזה המצב הן רוצות לעבור למדינה שלא תחווה שינויים פוליטיים מהירים".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    שכחתם את קיסריה (ל"ת)
    ילדז 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    למה שלא יטיבו פה לעשירים
    אמיר 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טמבלים
    סגור
  • 1.
    איזה כייף להם
    תומס 08/2024/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    חלום פשוט חלום כמה כח יש לכסף והכי חשוב זה בריאות מה שווה הכסף בלי בריאות
    סגור