כסף וצרכנות

קוקה קולה חייבת "עד 16 מיליארד דולר" למס הכנסה. איך היא תשלם?

ענקית המשקאות ורשות המיסים האמריקאיות נפגשות בבית המשפט עוד מ-2015. על הפרק: חבות מס של 2.7 מיליארד דולר, לפחות. החברה מתכוננת לגייס מיליארד דולר באגרות חוב
מערכת ice |  1
דוחות קוקה קולה (צילום vecteezy)
ב-2015 דרשה רשות המיסים מענקית השתייה הקלה 3.3 מיליארד דולר במס הכנסה עבור הכנסות ממכירות מעבר לים (בעיקר אירלנד וברזיל). לטענת הרשות, ההכנסות עליהן דיווחה קוקה קולה אינן משקפות מחירים שהיו מתקבלים בעסקה רגילה בין שני צדדים שאינם קשורים זה לזה, מה שהביא את ענקית המשקאות להתמודד עם החלטת רשות המיסים להעביר הכנסות בסכום של מעל תשעה מיליארד דולר מהחברות הבנות של קוקה קולה בחו"ל – לחברת האם בארצות הברית. לטענת החברה רשות המיסים שינתה את המתודולוגיה שלה ללא הודעה מוקדמת.
ב-2020 ו-2023 בית המשפט לענייני מס פסק לטובת הרשות המיסים. קוקה קולה ערערה בכל פעם.
ביום חמישי (8 באוגוסט) הודיעה קוקה קולה לרשות לניירות ערך (SEC)  שבכוונתה להנפיק שתי איגרות חוב בסך 500 מיליון אירו כל אחת, מה שיגדיל את סך ההלוואות החדשות של החברה השנה לשבעה מיליארד דולר. חלק מהסכום יוקצה ל"תשלומים פוטנציאליים הקשורים לליטיגציה הנמשכת מול רשות המיסים". מכירת החוב צפויה להתבצע באירופה במטרה ליהנות ממיסוי מופחת.
בשבוע שעבר הודיעה ענקית המשקאות הקלים שהיא מתעתדת לערער על החלטת בית המשפט למיסוי שקבעה חבות מס של כ-2.7 מיליארד דולר. לדברי החברה, בתוספת ריבית והצמדה סכום זה עשוי להגיע עד לכשישה מיליארד דולר.

על פי דיווח של ה"פייננשל טיימס", קוקה-קולה עשויה להיות חייבת עד 16 מיליארד דולר במיסים בעקבות תהליכי ייצור שבוצעו במדינות כמו אירלנד וברזיל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא הבנתי!!!!
    אנצי!!!! 08/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    למה המדינה צריכה לתת הקלות לחברה שהיא לא מלכ"ר ולא מייצרת משהו חיוני.שלא לדבר שהחברה כבר מבוססת ולכן,יש לה יכולת לשלם את המיסים שהממשלה דורשת!!!!
    סגור