בריאות

מחקרים חדשים חושפים: התרופות שעשויות להאט את תהליך ההזדקנות

מחקרים שהוצגו בכנס של האגודה האירופית לקרדיולוגיה מצביעים על כך שזריקות הרזיה עשויות להאט את תהליך ההזדקנות. על פי הממצאים, סמגלוטייד, תרופה המיועדת לטיפול בסוכרת מסוג 2 ובהשמנת יתר אשר מוכרת גם בשמות אוזמפיק ו-וויגובי, נושאת יתרונות בריאותיים שונים

מערכת ice |  1
בית מרקחת-אילוסטרציה (צילום vecteezy)
סדרת מחקרים חדשה שהוצגה בכנס של האגודה האירופית לקרדיולוגיה, מצביעה על כך שזריקות הרזיה עשויות להאט את תהליך ההזדקנות. על פי הממצאים שהוצגו,  סמגלוטייד, תרופה המיועדת לטיפול בסוכרת מסוג 2 ובהשמנת יתר אשר מוכרת גם בשמות אוזמפיק ו-וויגובי, יכולות להאט את תהליך ההזדקנות. 
תוצאות המחקרים קובעות כי אותה תרופה מכילה מספר יתרונות מעניינים בנוגע לירידה במשקל והורדת רמות הסוכרת. אותם מחקרים, שפורסמו במספר כתבי עת רפואיים, מכילים טענות כי קיים התרופה סמגלוטייד מסייעת במספר מחלות שונות שמיוחסות לאי ספיקת לב, דלקת מפרקים, אלצהיימר וסרטן. 
עורכי המחקרים בחנו למעלה מ-17,600 אנשים בני 45 ומעלה, שהשתמשו בשתי תרופות שונות - סמגלואטיד או פלצבו (תרופה שאינה מכילה חומר פעיל). משתתפי המחקרים נבחנו במשך יותר מ-3 שנים. אותם מטופלים סבלו מעודף משקל, השמנת יתר ומחלות לב וכלי דם, אולם לא מסוכרת.   
ממצאי המחקר הראו כי המשתתפים שקיבלו סמגלוטייד, נפטרו בשיעור נמוך, כולל אלו שסבלו מבעיות לב, כלי דם וקורונה. עוד נמצא, כי הסיכוי של המשתמשים שקיבלו את התרופה למות ממחלת הקורונה היה נמוך מאוד. מלבד זאת, התרופה גרמה לשיפור משמעותי בתסמינים של אי ספיקת לב ואף צמצמה את רמות הדלקת בגוף, זאת ללא קשר לירידה במשקל. 
לצד ממצאים מפתיעים אלו, מומחים רבים מציינים כי אותה תרופה אינה מבטיחה באופן מלא כי ביכולתה להאט את תהליך ההזדקנות. עוד הם מציינים, כי תזונה נכונה ופעילות גופנית הם גורמים חיוניים לבריאות התקינה של בני האדם. שימוש בתרופה ללא התערבות רופא, איננה מומלצת.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כן ירבו כתבות מידע שכאלו (ל"ת)
    חייל זקן 09/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור