בריאות

מחקר חדש: מי נמצא בסיכון מוגבר של 34% לחוות אירועים לבביים?

מחקר שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת מונאש באוסטרליה בחן את הקשר בין עצירות לבין סיכון גבוה לאירועי לב חמורים, ביניהם התקפי לב, שבץ מוחי ואי ספיקת לב. משתתפים שסובלים מיתר לחץ דם שסבלו מעצירות, נמצאים בסיכון מוגבר של 34% לחוות אירועים לבביים, זאת ביחס למשתתפים שסובלים אך ורק מיתר לחץ דם

מערכת ice | 
התקף לב (צילום Pexels / Pixabay)
מחקר חדש שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת מונאש באוסטרליה בחן את הקשר בין עצירות לבין סיכון גבוה לאירועי לב חמורים, ביניהם התקפי לב, שבץ מוחי ואי ספיקת לב. המחקר הבין לאומי, שפורסם בכתב העת American Journal of Physiology-Heart and Circulatory Physiology, מצביע על כך שגורמי סיכון קרדיווסקולריים שונים, מתקשרים לאירועי לב חמורים. 
לטענת החוקרים, העצירות, תסמין במערכת העיכול, שבמסגרתה מתקשה אדם או בעל חיים אחר לסלק פסולת צואתית שהצטברה במעיו, קשור גם למחלות מסוכנות נפוצות כמו יתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם. לכן, עלתה בקרב החוקרים ההשערה כי מחלת העצירות עשויה להסביר אירועי לב חמורים. 
במהלך המחקר, עקבו החוקרים אחר יותר מ-400 אלף אנשים, כאשר 23,814 מתוכם סיפרו כי הם סובלים ממחלת העצירות. על פי תוצאות המחקר, משתתפים שסבלו מתסמין העצירות היו בסיכוי גבוה פי שניים ללקות במחלות לב חמורות, זאת בהשוואה למשתתפים אחרים שלא סבלו ממחלת העצירות. 
מלבד זאת, החוקרים מציינים כי אכן נמצא קשר בין מחלת העצירות לבין הסיכוי לסבול מיתר לחץ דם. עוד נמצא, כי משתתפים שסובלים מיתר לחץ דם שסבלו מעצירות, נמצאים בסיכון מוגבר של 34% לחוות אירועים לבביים, זאת ביחס למשתתפים שסובלים אך ורק מיתר לחץ דם. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה