בריאות

בני 44 או 60? מחקר חדש חושף מה מתרחש בגופכם בגילים הללו

מחקר חדש שנערך על ידי מדענים מאוניברסיטת סטנפורד ואוניברסיטת נאניאנג בסינגפור חושף כי תהליך ההזדקנות של בני האדם מתרחש בגיל 44 ובגיל 60. עוד נמצא, כי יכולת חילוף החומרים של קפאין ואלכוהול צונחת בגיל 40

מערכת ice | 
רפואה (צילום shutterstock)
מחקר חדש שבוצע על ידי מדענים מאוניברסיטת סטנפורד ואוניברסיטת נאניאנג בסינגפור עסק באופי תהליך ההזדקנות של בני האדם. על פי הממצאים, בני האדם מזדקנים בשני שלבים מרכזיים בחייהם, הן בגיל 44 והן בגיל 60. 
במחקר המעניין, שפורסם בכתב העת Nature Aging, עקבו החוקרים אחר 108 בני אדם במשך שנים רבות, בכדי לבחון בתהליך ההזדקנות שלהם ובשינויים המתרחשים בגופם. תוצאות המחקר הצביעו על כך שהזדקנות בני האדם לא מתרחשת באופן הדרגתי קבוע אלא בגיל 44 ובגיל 60. בגילים אלו מתקיימים תהליכי הזדקנות ושינויים משמעותיים במולקולות של בני האדם. 
עוד עולה מהמחקר, כי יכולת חילוף החומרים של קפאין יורדת באופן משמעותי בגיל 40 ולאחר מכן היא צונחת שוב בגיל 60. עוד נודע, כי יכולת חילוף החומרים של אלכוהול יורדת אף הוא בגיל 40.
עוד מציינים המדענים כי משתתפים מגיל 60 ומעלה נמצאים בסיכון גבוה יותר ללקות במחלות לב, כליות וסוכרת מסוג 2. לדברי החוקרים, ממצאים אלה יכולים לסייע משמעותית לענף הרפואה השואף למצוא פתרונות רבים לאבחון מחלות הלב, הכליות והסוכרת ובמניעתן. 
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה