בריאות

מחקר חדש ומדאיג: כך ההתפתחות הרגשית של ילדכם נהרסת לחלוטין

מחקר חדש קובע כי שימוש בטאבלט בגיל הרך עשוי לפגום בהתפתחות היכולת הרגשית של הילד בטווח הרחוק. הדבר עלול להוביל לכך שבעתיד יתקשו הילדים לשלוט ברגשותיהם השליליים | כל הפרטים

מערכת ice | 
שגרת לימודים במלחמה (צילום שאטרסטוק)
מחקר חדש שפורסם ביום שני האחרון בכתב העת המדעי Jama Pediatrics, בחן את הקשר בין שימוש בטאבלטים בגיל הרך לבין ההתפתחות הרגשית של הילד. תוצאות המחקר מצביעות על כך ששימוש במכשיר הטאבלט עשוי לפגום בהתפתחות היכולת הרגשית של הילדים.
בנוסף, נמצא כי הדבר עלול להוביל לכך שבעתיד יתקשו הילדים לנהל את רגשותיהם ולשלוט בהם. כתוצאה משימוש בטאבלט בגיל הרך, בעתיד הם יעזרו במכשירים הדיגיטליים בכדי לשלוט בכעסיהם, דבר שעלול להוביל לבעיות זעם והתנהגות בטווח הרחוק. 
במהלך המחקר, קבוצת החוקרים עקבה אחר 315 הורים לילדים בגילים 3 וחצי, 4 וחצי ו-5 וחצי. עורכי המחקר הגישו להורים דוחות ושאלוני התנהגות בכדי לבחון האם ילדיהם חווים בדרך כלל תחושות זעם או תסכול.
ממצאי המחקר מצביעים על כך שבקרב ילדים בגילאי שנתיים עד חמש אשר הוריהם השתמשו באופן תדיר בטכנולוגיה בכדי לשלוט ברגשותיהם השליליים, היו בסבירות גבוהה יותר לבטא זעם ותסכול שנה לאחר מכן. לטענת עורכי המחקר, מכשיר הטאבלט מהווה גורם שלילי, מלבד ההורים, להתנהגות השלילית הלקויה של הילדים. 
מלבד זאת, החוקרים ציינו כי עדיין לא ברור למה השימוש במכשיר הטאבלט או מכשירים ניידים אחרים פוגע בהתפתחות הרגשית של ילדים. לטענתם, קיימות מספר עדויות לכך שילדים לומדים מהו ויסות רגשי באמצעות שתי דרכים.
האחת, דרך תצפיות על טקטיקות של ויסות רגשי של ההורים או באמצעות "הדרכה רגשית" כיצד לשלוט ברגשות של ההורים.  לצד זאת, עורכי המחקר הדגישו כי השימוש בטאבלט עשוי לפגוע בשני המנגנונים האלו ואף יכול לפגום בתהליך הלמידה של הילדים וניהול הרגשות שלהם בטווח הרחוק.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה