דיגיטל וטק

אפל מול סמסונג: מי במקום הראשון במכירות טאבלטים?

אפל ממשיכה להוביל את שוק הטאבלטים ברבעון השני של 2024, בעוד שסמסונג, במקום השני, מצמצמת פערים ומתרחקת מהמתחרות הסיניות האחרות. האם סמסונג תצליח לסגור את הפער עם השקת סדרת Galaxy Tab S10 מאוחר יותר השנה?
רפאל בן זקרי | 
טאבלט (צילום freepik)
דוחות הרבעון השני של 2024 מציגים תמונה מרתקת של שוק הטאבלטים העולמי, עם נתוני מכירות מעודדים והתפתחויות משמעותיות בקרב החברות המובילות. אז מי מובילה את השוק?
אפל ממשיכה להיות המותג המוביל בשוק הטאבלטים העולמי, ושומרת על מעמדה כיצרנית הטאבלטים הגדולה בעולם ברבעון השני של 2024. לפי דוח של IDC, אפל שלחה 12.3 מיליון אייפדים בתקופה זו, ותפסה 35.8% מהשוק. למרות עלייה של 18.2% במשלוחים בהשוואה לשנה הקודמת, נתח השוק שלה רשם ירידה קלה מ-37% ברבעון השני של 2023.
המתחרה סמסונג ממשיכה להיות המותג השני בגודלו בשוק הטאבלטים בעולם, עם גידול משמעותי במשלוחי הטאבלטים שלה. החברה שלחה 6.9 מיליון טאבלטים מסדרת Galaxy ברבעון השני של 2024, מה שמסמן עלייה של 18.6% בהשוואה לאותו רבעון בשנה שעברה. למרות הגידול הזה, נתח השוק של סמסונג רשם ירידה קלה ותפס 20.1% מהשוק העולמי. ביצועים אלו ראויים לציון בהתחשב בכך שסמסונג לא השיקה דגמי טאבלטים חדשים משמעותיים בתקופה זו.
סמסונג צפויה להגדיל את מכירות הטאבלטים שלה עם השקת סדרת Galaxy Tab S10 מאוחר יותר השנה. ליין חדש זה, שיכלול ככל הנראה את מעבד Dimensity 9300+ של MediaTek, עשוי לשפר את הנוכחות של סמסונג בסגמנט הטאבלטים היוקרתיים ולהניע את צמיחת המכירות ברבעון האחרון של 2024.
לנובו, וואווי ושיאומי גם הראו ביצועים נאים בשוק הטאבלטים. לנובו מכרה 2.5 מיליון טאבלטים, עם גידול של 16.7% בהשוואה לשנה הקודמת. היצרנית הסינית וואווי רשמה עלייה משמעותית במשלוחים, בעיקר בסין, עם גידול שנתי של 40.3% ונתח שוק של 6.8%. גם המתחרה כמעט הכפילה את כמות המשלוחים שלה ל-2 מיליון יחידות, ותפסה נתח שוק של 5.8%, עם גידול משמעותי בשווקים כמו רוסיה וכמה מדינות באירופה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה