בריאות

מחקר חדש ומטריד: כך חולי לב חשופים לסיכון ללקות במחלת הסרטן

חוקרים באוניברסיטת תל אביב ומרכז הלב במרכז הרפואי שיבא גילו כי בועיות חוץ תאיות קטנות אשר מופרשות מהלב החולה כדי לרפאו זורמות למחזור הדם ומעודדות גידול של תאים סרטניים בגוף

מערכת ice | 
בית חולים אילוסטרציה (צילום יוסי אלוני פלאש 90)
מחקר חדש, אשר נערך על ידי חוקרים באוניברסיטת תל אביב ומרכז הלב במרכז הרפואי שיבא, בחן את הקשר בין מחלת הסרטן לבין חולים במחלות לב. תוצאות המחקר הראו כי בועיות חוץ תאיות קטנות אשר מופרשות מהלב החולה, בכדי לרפאו, זורמות למחזור הדם ומזרזות גידול של תאים סרטניים בגוף. 
המחקר החדש, אשר מומן על ידי האגודה למלחמה בסרטן והקרן הישראלית למדע ופורסם בכת העת המדעי Circulation, נערך בהובלת פרופ' יהונתן ליאור מהמכון לחקר הלב ע"ש נויפלד באוניברסיטת תל אביב מכון תמן במרכז הלב של שיבא. 
לצד פרופ' ליאור, פעל גם תלמידו טל דולר,  סטודנט לרפואה ותלמיד מחקר בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל אביב. לטענת החוקרים, הממצאים הללו עשויים לסייע משמעותית לעולם האקדמיה והרפואה ובאמצעותם יוכלו מומחים רבים למצוא פתרון ראוי לחולים. 
על פי הפרסום של ערוץ 7, תלמיד המחקר, טל דולר, מציין כי מדובר בחלקיקים זעירים עטופי ממברנה שכל התאים מפרישים, שכתוצאה ממחלה לבבית, הבועיות הללו משתחררות בכמות גדולה יותר ומגילות גורמים מסוכנים שקשורים בגדילה ויצירה של כלי דם ושינויים מהותיים במערכת החיסונית. עוד הוסיף דולר, כי הבועיות הללו זורמות במחזור הדם, כאשר לבסוף הן מגיעות לגידול סרטני או לרקמה הטרום סרטנית. 
דבריו של דולר הובאו בכתבה של ערוץ 7, והוא הסביר תלמיד המחקר טל דולר, כי בעקבות אוטם בשריר הלב והידרדרות לאי-ספיקת לב, מופרשות בועיות חוץ-תאיות זעירות  המכילות גורמי גדילה ומולקולות חומצות גרעין שמעודדת חלוקת תאים. לטענתו, התהליך הזה נועד לרפא את הרקמה הלבבית הפצועה של החולה, אבל כאשר אותן בועיות זורמות מהלב ונעות במחזור הדם בגוף, הן מגיעות לגידול הסרטני. 
עוד צוין בכתבה של ערוץ 7, כי במהלך המחקר, החוקרים החליטו לעכב את היווצרות הבועיות הזעירות בחיות אשר סובלות ממחלות לב שונות. בעקבות כך, החוקרים גילו כי הסיכון למחלת הסרטן יורד יחד עם עיכוב ייצור הבועיות. למרות זאת, מדגישים החוקרים, כי מצב זה גורם להשלכות בריאותיות קשות, כך שעיכוב ייצור הבועיות אינו מהווה פתרון מושלם לחולים במחלות הלב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה